Krijg je al je geld uitbetaald als je bij een werkgever weggaat waar je een 0 uren contract hebt!

Dus ook je vakantiegeld etc. Ik wil daar over 2 weken weg, heb een 0 uren contract dus dan kan ik toch altijd weggaan wanneer ik dat wil? Dan zit er toch geen opzegtermijn in?.. En krijg je dan alleen je salaris uitbetaald of ook van wat je tot nu toe heb gespaard ? ( werk daar al 3 jaar als parttimer)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krijg je wel vakantiegeld? Bij een 0-urencontract zit dat toch altijd in je uurloon?

Antwoorden (3)

Op het moment dat jij ontslag neemt wordt er inderdaad een eindafrekening opgemaakt. Daarin zit je salaris, je opgespaarde vakantiegeld en eventueel nog op te nemen vakantiedagen. Je kunt ook als 0 urencontract wel een opzegtermijn hebben van een maand, dat je tot die tijd niet meer werkt heeft daar niets mee te maken. Ze mogen het in de normale salarisronde meenemen dus dat hoeft niet direct uitbetaald te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt uitbetaald waar je voor gewerkt hebt. Dat is je recht. Je krijgt dus je gewerkte uren en je opgebouwde vakantietoeslag.

De opzegtermijn is een maand omdat je een arbeidsovereenkomst met je werkgever hebt.

Toegevoegd na 39 seconden:
Dit staat in artikel 7:672-3 van het Burgerlijk Wetboek hoor ik net. ;-X
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is afhankelijk van wat er in je contract staat en of je een contract van bepaalde-of onbepaalde tijd hebt of je zonder opzegtermijn kan vertrekken. Ik zou er zeker niet vanuit gaan dat je geen opzegtermijn hebt. Je hebt altijd recht op je opgebouwde vakantiegeld.