Wat betekent de LM in dit embleem?

Door welke legereenheden (divisies) werden (wordt) deze emblemen gebruikt?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Het is een vaardigheidsembleem. Ik denk dat de afkorting staat voor 'light machinegun'. Kijk maar eens hier;
http://www.defensie.nl/landmacht/cultureel/emblemen/vaardigheidsemblemen/

Tamelijk onderaan staat dit embleem maar dan voor pistool en gun. Schutters krijgen dus vaardigheidsemblemen en ik denk dat LM "Light Machinegun is.

Toegevoegd na 59 minuten:
Na nog even naspeuren zie ik dat dit LMG is, het zou dan een vaardigheidsembleem voor 'Load Master'kunnen zijn.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! +10

Andere antwoorden (5)

Misschie betekent het LuchtMacht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luitendant majoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luitenant Majoor van de LuchtMacht. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vijfpuntige ster werd in het verleden gebruikt door de humanistische raadsman, daar deze over de gehele defensie werkzaam was en niet specifiek 1 onderdeel staan de letters LM voor het onderdeel LuchtMacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus Luitenant Majoor is fout ;o) dikke plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was zeker fout, rangonderscheidingen worden en werden in de meeste legers op de schouders gedragen, alleen de generaals in het Amerikaans leger hadden ten tijde van de tweede wereldoorlog hun rangonderscheiding op de helm staan. Ze waren blijkbaar niet belangrijk en mochten door iedereen herkent worden.
Schuttersembleem lichte mitrailleur.
bron is wel een advertentie,maar daar zie je hetzelfde embleem,maar dan van stof