Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent de LM in dit embleem?

Door welke legereenheden (divisies) werden (wordt) deze emblemen gebruikt?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is een vaardigheidsembleem. Ik denk dat de afkorting staat voor 'light machinegun'. Kijk maar eens hier;
http://www.defensie.nl/landmacht/cultureel/emblemen/vaardigheidsemblemen/

Tamelijk onderaan staat dit embleem maar dan voor pistool en gun. Schutters krijgen dus vaardigheidsemblemen en ik denk dat LM "Light Machinegun is.

Toegevoegd na 59 minuten:
Na nog even naspeuren zie ik dat dit LMG is, het zou dan een vaardigheidsembleem voor 'Load Master'kunnen zijn.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! +10

Andere antwoorden (5)

Misschie betekent het LuchtMacht?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luitendant majoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luitenant Majoor van de LuchtMacht. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vijfpuntige ster werd in het verleden gebruikt door de humanistische raadsman, daar deze over de gehele defensie werkzaam was en niet specifiek 1 onderdeel staan de letters LM voor het onderdeel LuchtMacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus Luitenant Majoor is fout ;o) dikke plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was zeker fout, rangonderscheidingen worden en werden in de meeste legers op de schouders gedragen, alleen de generaals in het Amerikaans leger hadden ten tijde van de tweede wereldoorlog hun rangonderscheiding op de helm staan. Ze waren blijkbaar niet belangrijk en mochten door iedereen herkent worden.
Schuttersembleem lichte mitrailleur.
bron is wel een advertentie,maar daar zie je hetzelfde embleem,maar dan van stof
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding