hangt heel erg af van de rol, die we ons leger willen geven. bij minder materieel, materiaal en mankracht, wordt de slagkracht natuurlijk een stuk minder.

de vraag is die dus eigenlijk eerst gesteld moet worden, voordat er gesneden wordt in defensie; wat willen we dat defensie als taken oppakt?

vredes- en opbouwmissies in het buitenland?
oorlogsmissies?
inzet bij rampen?
verdediging van het eigen land?
ondersteuning van politie?

Pas als deze vragen beantwoord zijn, kun je effectief bepalen, wat je daar voor middelen voor nodig hebt?
AlphaLimaSierra