hoe kan het dat mensen worden geacht om langer door te werken terwijl bedrijven bezuinigen op het aantal mensen die bij een bedrijf werken ?

langer doorwerken terwijl bedrijven minder personeel in dienst nemen om de kosten te reduceren ,is dit de manier om langer door werken ?

Toegevoegd na 2 minuten:
ik vindt het nogal een rare manier van de politiek

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In de praktijk werkt het ook niet! Steeds meer ouderen dus mensen vanaf 50 jaar, ik heb zelfs al gehoord dat je met 34 al te oud bent komen in de bijstand terecht nadat ze geen recht meer hebben op ww of wajong of als ze geen recht hadden op bijstand bijvoorbeeld en dat dit een kostenbesparing is lijkt me duidelijk. Heel paradoxaal lijkt het maar:

Mensen met een bijstandsuitkering moeten namelijk alles wat op werk lijkt aannemen, behalve die mensen die niemand wil hebben. We hebben het over families die van generatie op generatie in de bijstand zitten. Dit is niet een oordeel van mij maar een feit. Er zijn mensen die teveel kosten omdat ze weinig opleiding hebben gehad bijvoorbeeld. Een bijstandsuitkering is goedkoper dan scholing is het oordeel...Ik heb het niet over cursussen vanuit de Gemeente uiteraard ( basiskennis)
Schrikbarend hoeveel geld er verkwist wordt door het UWV maar zeer zeker ook door reintegratiebureau`s die alles behalve reintegreren. Uitzonderingen zijn er altijd maar daarmee is de schande nog niet goed te praten vind ik...De politiek weet dit vast wel maar hun achterban tevreden houden schijnt belangrijker te zijn blijkbaar? Nederland kampt al lange tijd met een tekort aan WERK (feit)

Het lijkt er dus op dat op deze manier een "leger"van goedkoop personeel wordt gekweekt. In Duitsland heb je de euro jobs bijvoorbeeld. Als iemand een baantje, want dit is de realiteit door verkeerde wetgeving ( opknippen banen, check maar op internet) weigert wordt hij/zij gekort en na nog een weigering wordt de uitkering stopgezet.Het moeten zoeken naar een voltijdsbaan is en wordt voor velen een straf! Ieder baantje die je aanneemt levert niets op want de Gemeente vult aan tot het uitkeringsbedrag

Laagopgeleid werk verdwijnt steeds meer en er zijn niet genoeg HBO functies...best wel een puinzooi eigenlijk!
HBO geschoolden die geen werk op niveau vinden gaan MBO werk proberen te krijgen. MBO geschoolden komen erachter (uitzonderingen zijn er) dat er erg vaak HBO niveau gevraagd wordt en gaan doorleren of moeten voor nog lager geschoold werk gaan. Laaggeschoolden hebben concurrentie van HBO`ers/MBO`ers, illegalen en Polen

Het zal er wel op neerkomen dat er weer meer gesubsidieerd tijdsverdrijf gaat komen voor mensen met een bijstandsuitkering die kunnen en willen werken. Wie daar blij mee zijn? Werkgevers die alleen aan centen denken en daar zijn er volgens mij best veel van. Vrije markt weet je wel en we moeten kunnen blijven concurreren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

op dit moment hebben we te maken met een economische crisis. veel bedrijven zitten daardoor in de problemen en moeten inkrimpen. Zodra het met de economie weer beter gaat, zal de vraag naar personeel weer toenemen.

Dat mensen langer moeten doorwerken gaat over een veel langere periode, dan dat de crisis, waar we nu mee te maken hebben, zal duren.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Onder andere Door de vergrijzing.