Prinsjesdag is geen nationale feestdag.
Haagse basisscholen zijn van oudsher vrij omdat de kinderen dan naar de gouden koets kunnen gaan kijken.
Dat is al heel lang zo.

http://andreehollander.nl/tijd/prinsjesdag.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De haagse middelbare scholen zijn in ieder geval niet vrij (wel basisscholen) je krijgt alleen een korter rooster
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat je dan niet tussen de mensenmassa hoeft door te fietsen om van en naar school te komen en de gouden koets kunt bewonderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vaak gaan veel mensen toch kijken bij de gouden koets en kun je je bijna onmogelijk door den haag wurmen. ze hebben jaren geleden al besloten dat ze daarom maar vrij kregen om te kunnen gaan kijken.