Is er opdracht gegeven de miljoenenen nota op internet te zetten of betrof het een menselijke fout ?

Dit is me nt helemaal duidelijk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Gezien de aard van de fout, hoe knullig ook, kan ik me voorstellen dat het geen opzet is geweest. Logisch dat die website voorbereid is om de miljoenennota snel op de website te kunnen zetten en dan is de fout snel gemaakt om het origineel in plaats van een dummybestand te plaatsen. Maar misschien heeft men ook wel gedacht dat niemand erachter zou komen dat de nota al online zou staan. Opzet kun je nooit uitsluiten maar daarbij moet je je afvragen wat de belangen zijn. Groter wordt het vertrouwen in de overheid en in de politiek bepaald niet met een opeenvolging van dergelijke blunders en dat is altijd schadelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het juist andersom, dit is zo'n knullige fout, dat het meer op opzet lijkt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt dat het met opzet zo knullig gedaan is om iedereen te laten denken dat je zoiets niet verzint? Da's wel héél geraffineerd! :-)

Andere antwoorden (1)

De miljoenennota is uitgelekt. de regering is hier helemaal niet blij mee. Er is dus ook niemand van de regering of de ambtenarij, die officieel opdracht heeft gegeven, om de gegeven op internet te zetten.

Waar het lek zit is nog niet bekend. Of het om een menselijke fout gaat, of doelbewust lekken is dus ook nog niet bekend.

Zodra het wel bekend wordt, zal het ongetwijfeld gevolgen hebben voor de verantwoordelijke personen.
AlphaLimaSierra