Hoe lastig is het om te immigreren vanuit Mexico naar Nederland?

Het gaat om een universitair geschoolde jongen die uitstekend de Engelse en Duitse taal spreekt. Hij wil natuurlijk ook Nederlands leren. Het zal weinig moeite voor hem kosten om werk te vinden. Kan hij makkelijk een werkvergunning / paspoort krijgen? En waar kan ik meer informatie hierover vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Kijk eens hier, daar kan je invullen waar hij vandaan komt en waarom je hem naar Nederland zou willen halen. Na deze invuloefening krijg je de nodige informatie.

http://www.indklantdienstwijzer.nl/Default.aspx?jse=1

(klikken op "wat moet ik doen als ik iemand naar Nederland wil halen, links bovenin)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfff... Het wordt lastig lees ik wel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt Rick. Misschien een idee om hem eerst eens minder dan drie maanden hier te laten komen? Kan hij indrukken op doen, een bezoek brengen aan de vreemdelingenpolitie voor informatie? Straks vind het hij toch geen goed idee om naar Nederland te komen, dan heb je alle moeite voor niets gedaan.

Andere antwoorden (2)

http://www.immigratiedienst.nl/
www.ind.nl

Informeer bij de immigratiedienst.
En ik help het je hopen dat het hem weinig moeite zal kosten om werk te vinden. Ik ken er hier veel die het wel moeite kost, die wel nederlands spreken
12 jaar geleden
Dat moet geen probleem zijn. Wel zal hij, omdat hij geen europeaan is, moeten inburgeren. Dat betekent dus dat hij sowieso nederlands moet leren om een verblijfsvergunning te krijgen. Maar ook moet hij het een en ander weten over de nederlandse cultuur en koningshuis etc. Als je meer info wilt moet je eens op google tikken: " buitenlandse partner forum ". Dan kom je op een site waar je echt alles kan vinden hierover. Succes!