Komt het nog goed met Europa en waar komen die miljarden toch vandaan?

Begin juni: 100 miljard steun voor Griekenland
Wellink: 1500 miljard nodig voor EU-noodfonds
Eind juni: Griekenland heeft minimaal 80 miljard extra steun nodig
Portugal en Ierland (en anderen) hebben met een beetje pech ook miljarden steun nodig.

Er wordt sinds de kredietcrisis steeds vaker en steeds
meer en makkelijker over miljarden euro's gepraat.

Zit hier een einde aan? Is dit allemaal virtueel of gaan we echt opdraaien voor het schijnbare failliet van Europa. Of moeten we devalueren. Het lijkt wel of heel Europa diep in de schulden zit en we jaren op de pof hebben geleefd en nu de rekening krijgen.

Heeft iemand een heldere blik hierop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Men kan maar geld blijven maken ook al wordt het minder waard, niet voor te stellen is hoeveel geld het IMF heeft.
Maar feit blijft we kunnen bij blijven drukken ook al zal dan de waarde van de EURO sterk dalen en zal je straks voor een pakje boter 4 eURO moeten betalen.
Maar dan zal er een nieuwe valuta komen