Waarom komt Agnes Jongerius in haar strijd tegen AOW-leeftijdsverhoging niet op voor jongere werknemers?

Ze wil ook meer jongeren aantrekken toch?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ha, die Joep;

In zekere zin doet ze dat wel door te vechten tegen de verhoging van de AOW-leeftijd naar 67 jaar. 65-plussers langer laten doorwerken belemmert immers de instroom van goedkopere jonge arbeidskrachten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze wil dat de kosten van de AOW niet opvangen door werknemers langer te laten werken of hogere premies te laten betalen. Ze wil de kosten dekken vanuit andere bronnen dan de portemonee van de werknemers. Het gaat dus op voor de jonge en oudere arbeiders die daar profeit van kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je Agnes Jogerius zo eens bekijkt dan snap je dat wel