Mag dit wel?

Je mag in Nederland niet naakt over straat lopen. Daar kun je een boete voor krijgen. Onderstaande dame is gebodypaint. Het is erg mooi gedaan en je zou kunnen denken dat ze een strak pakje aan heeft, maar ze is naakt.
En... ze loopt over straat.
Is zij strafbaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze is niet naakt, want ze heeft schoenen aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL

Het beste antwoord

Ja, dat lijkt me ook strafbaar. Naakt is naakt, toch?
Het lijkt me belachelijk als dit niet strafbaar zou zijn, hoewel het er erg kunstig uitziet is het nog steeds naakt en dat is strafbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en ik maar denken dat Nederland zo'n liberaal land is......

Andere antwoorden (10)

Nee als iets in hongarije gebeurt krijg je geen straf in Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan aan mij liggen, maar ik denk dat ze gewoon topless is.

Maar.. Als ze zo over straat gaat lopen en er is geen evenement denk ik dat ze wel opgepikt zal worden door de politie..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze zo in Nederland over straat zou gaan, zou ze strafbaar zijn.

Vandaar dat de foto niet in Nederland is gemaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er geen probleem mee :-)

Defineer naakt, is dat zonder ondergoed, is dat topless?

Zo te zien heeft deze dame geen ondergoed aan, dat zou dus in Nederland strafbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik denk dat het strafbaar is. Om de simpele reden dat verf geen kleding is. Op het eerste gezicht mag het dan zo lijken, maar mensen hebben dat snel genoeg door en dan wordt het als aanstootgevend gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Dounja;

Het ligt er maar aan wat de wet verstaat onder naaktheid. Als daar het onbedekt laten van de huid mee wordt bedoeld dan zou een slimme advocaat een geboydpainte persoon waarschijnlijk nog wel vrijpleiten; ik denk namelijk niet dat de wet voorschrijft wat er wel en niet als kleding wordt gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zij is - even afgezien van de schoenen - niet naakt. De body-paint is een laagje 'op de huid' en daarmee heeft zij haar letterlijke 'naaktheid' verloren. Het is dus niet de vraag of zij 'naakt' mag lopen of loopt (staat)... de vraag is of dit als 'een aantasting van de goede zeden cq als aanstootgevend' wordt beschouwd. Ik vermoed dat dit wel eens het geval zou kunnen zijn en dat ze om die reden zal worden gestraft. Hetgeen niet betekent dat ze strafBAAR is... dat maakt eventueel een rechter uit!

NB
Overigens is binnen mijn redenering een dame of heer die naakt met een regenjas aan over straat loopt en daarbij haar of zijn jas opendoet (niet uit!) ook in letterlijke zin niet 'naakt'. Niettemin zal dit als aanstootgevend en niet-zedelijk worden beschouwd. Dat is immers de - terechte - reden om 'potloodventers' aan te pakken. Waarbij ik mij ervan bewust ben dat die ook vaal 'hun potlood slijpen' in de betreffende situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het niet is toegestaan om gebodypaint over straat te gaan, (althans dat denkt de meerderheid hierboven), waarom mag dan wél een evenement als onderstaande foto getuigt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is hier een vergunning voor aangevraagd. Bij een evenement mag er bv soms ook vuurwerk worden afgestoken, terwijl dat normaal ook niet mag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit mag ook niet zomaar. Hier hebben ze toestemming voor gevraagd.
Het is, zoals je zelf al zegt, verboden om naakt over straat te lopen.
Dus vanzelfsprekend is ze strafbaar.

Van mij mag ze hoor, trouwens, ik zou alleen wel een zonnige dag uitzoeken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als vrouw zijnde vermoedelijk niet als je dit als man zou doen had je geheid de prinsemarij achter je aan,