Waarom denk jij dat de partij van de dieren wel of geen bestaansrecht heeft.

Ik vind het zelf namelijk onzin om hier een enorme ambulance uit te laten rukken voor een musje. Of je druk te maken over koetjes in een te klein hokje. Terwijl er in Afrika kindertjes liggen te creperen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
paulus811
14 jaar geleden
Met de stelling 'een enorme ambulance laten uitrukken voor een muisje' trek je je vraag wel een beetje het belachelijke in. Je weet zelf ook wel dat dat onzin is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik heb het zien gebeuren enorme dierenambulance heel klein musje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En natuurlijk stond Marianne Thieme er persoonlijk bij met een foto van haar zetel om te eisen dat die dierenambulance zou uitrukken? Of bedenk je dit verband zelf ter plekke?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zie ik liever een ambulance uitrukken voor een musje, dan een methadonbus voor een verslaafde.
Bovendien werken er meest vrijwilligers op zo'n ambulance.
paulus811
14 jaar geleden
Toet, jammer dat ik geen duim voor een reactie kan geven. Thumbs up!
Rieneke1
14 jaar geleden
natuurlijk rijden wij niet alleen uit voor een mus.
we combineren meldingen, en hebben uiteindelijk een ambu vol.
kom eens bij ons werken sjors, misschien krijg je dan andere inzichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ SuzyQ Nou het is van hetzelfde misleide laken en pak.
@ Toet dus je ziet liever een mens creperen van de pijn dan een dier?
@ Rieneke nee denk het niet besteed mn tijd liever anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sjors,
Ik vind je een beetje onaardig overkomen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik ook.

Het beste antwoord

Vind het om er een partij voor op te richten echt onzinnig inderdaad, je kunt het natuurlijk wel in een partijplan verwerken. Welk mens heeft er belang bij als dit de grootste partij gaat worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Als ze op een legitieme manier gevormd zijn, mogen ze zeker bestaan. Democratie is toch niet dat er alleen partijen mogen bestaan die jij nuttig vindt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, iemand die dieren verwaarloost zal zich gemiddeld sowieso ook minder van mensen in Afrika aantrekken.
Verder worden er veel dieren onnodig mishandeld en misbruikt en hebben we dieren nodig om te overleven en vind ik dat er te weinig voor dieren wordt opgekomen (die kunnen tenslotte niet voorzichzelf opkomen).
Dus in mijn optiek heeft de PvdD bestaansrecht - in jouw optiek niet.
Als er twee of meer optieken bestaan in dezen, dan heeft de partij dus bestaansrecht - tenzij je vind dat de partij die een positieve optiek t.o.v. de PvdD heeft, zelf geen bestaansrecht heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Zoals het spotje zegt 'dieren kunnen niet kiezen', daarom is er gelukkig een partij die dat voor ze doet. De partij heeft absoluut mijn sympathie, want er is heel veel mis met her dierenwelzijn in Nederland en Europa.

En dat er kindertjes in Afrika creperen, is toch geen argument om dan maar niks aan dierenwelzijn te doen? Die twee zaken kun je toch niet tegen elkaar wegstrepen?

Zo kun je alles wel minder belangrijk maken, maar ik vind niet dat je dat de Partij voor de Dieren kunt verwijten.

Daarbij vind ik Marianne Thieme een integer persoon, een van de beter uitziende politici en ook nog eens iemand die de standpunten van de partij helder uitdraagt.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Euhm je weet dat ze ook tegen homo's is en verder ook vrij fanatiek gelovig is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Homo's en geloof hebben niets met dit onderwerp te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marianne Thieme is inderdaad wel een lekker wijf. Beetje jammer van dat gezeur over dieren de hele tijd.
paulus811
14 jaar geleden
ze is niet tegen homo's en schijnt zelf lesbisch te zijn, dus kom maar op met je bewijs. En wat is er mis mee dat ze gelovig is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dat ze gelovig is kan ik op zich nog wel mee leven. Maar ze is lid van een wat vreemde groepering. Die groepering wat zij ook wel eens heeft toegegeven is tegen homo's. Na dit gesprek heeft zij aangegeven achter alle standpunten te staan. Dus wat wil je nog meer.
de beschaving van een samenleving kan je oa afmeten aan de manier waarop ze met weerloze dieren omgaat.

ik ruk trouwens graag uit voor een musje, die kunnen wel wat hulp gebruiken, je ziet ze minder en minder hier.
en ja, de pvdd heeft zeker bestaansrecht, als ik de misstanden links en rechts zie.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom kan je de beschaving af meten aan hoe ze met dieren omgaan? Betekent dat jij islamieten en joden niet beschaafd vindt door de ritueele slachting?
Rieneke1
14 jaar geleden
ik vind het idd niet van beschaving getuigen om een dier de hals door te snijden en langzaam leeg te laten bloeden . de uitspraak is trouwens niet van mij, maar van gandhi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus dan klopt het op eens?
Alweer een tijdje geleden dat ik deze redenering tegenkom. Creperende kindjes in Afrika zijn belangrijk. Dat wil op geen enkele manier zeggen dat het oké is om dieren slecht te behandelen zolang die kindjes creperen.

De beschaving van een volk kun je aflezen aan de manier waarop de de weerlozen behandelen. Die kindjes en die dieren vallen daar allebei onder. Natuurlijk vind ook ik een mensenkind belangrijker als het een keuze zou zijn. Maar dat is niet de keuze, de keuze is om iets te doen daar waar je kan. En we kunnen met zijn allen heel makkelijk iets doen aan dierenleed. Om dat te laten 'omdat er kindjes creperen in Afrika' vind ik nogal hypocriet. Zeg eens eerljik, hoeveel heb jij er al gered?

Overigens, de bio-industrie in onze streken speelt een kwalijke rol bij het creperen van kindjes in Afrika...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt geld uitgegeven in de politiek om dierenleed tegen te gaan. Dat gebeurt door sponsering van zogenaamd goede doelen door de overheid en door activiteiten van inspecteurs en andere ambtenaren. Je kan er ook voor kiezen om dat geld ergens anders naar toe te sturen. Je kan het immers maar één keer uitgeven. Dat de bio industrie dat kan doen komt weer door de WHO. Dus als je dat aanpast dan ben je al een stuk verder. Kan je die ambtenaren die weer voor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Achterop mijn auto staat:
"Ik rem voor dieren en ik stem op dieren"
Rieneke1
14 jaar geleden
+1 suzyq, had je er graag 3 gegeven :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey SuzyQ, goed punt. Maareh, snap alleen de link bioindustrie-honger niet zo goed. Hoe ligt die?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je helaas niets geven maar van mij ook een compliment!
De partij voor de dieren heeft zeker bestaansrecht. Doordat die partij de omgang met dieren constant aan de orde stelt in het parlement, wordt iedereen zich in elk geval bewust van de problemen. Continue hameren op problemen is nou eenmaal de taak van een one-issue-partij, en dat maakt ze ten minste zichtbaar. Dat vind ik een goede zaak. De andere partijen zijn al voldoende gericht op mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is dit zo belangrijk dat het de enige one issue partij is. Of zijn er gewoon te veel stadse mensen die binding met de werkelijkheid een beetje zijn verloren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de andere partijen dierenwelzijn niet zó belangrijk vinden. Daarom...
Ikzelf ben erg blij dat partij voor de dieren er is.

Dieren kunnen niet zeggen: ik heb pijn, of om hulp roepen als ze vast zitten, of als ze mishandeld worden. Misschien is een hele ambulance voor een musje inderdaad wat overdreven, maar ik ben blij dat de mogelijkheid er is.

Om op jouw voorbeeld in te gaan over die (kleine) Afrikaanse kindertje krijgen 3 miljard (om en de nabij) euro ontwikkelingshulp alleen vanuit Nedereland. en dat vind ik nou overdreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
we rukken niet speciaal uit voor 1 mus, maar die wordt gewoon meegenomen.
per rit nemen we meerdere dieren aan voor we naar de dierenarts gaan of naar de basis terugkeren.
anders zou het zeker verspilling en onbetaalbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoiets dacht ik ook wel! Nou ik ben erg blij dat jullie er zijn! en zal net als elk jaar een mooie donatie doen!
Zeker heeft deze partij bestaansrecht zolang het maar niet extreem wordt maar dat geldt voor alle partijen.Neem nu maar b.v alleen de broodfokkers van honden.Er wordt totaal niets aan gedaan door de partijen.De asiels(of is het asielen)whatever,zitten vol.Laatst ook weer,kregen de japanners van de Nederlandse regering en mochten actievoerders hen niet meer hinderen bij de walvisvangst.SCHANDALIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik bedoel natuurlijk dat de japanners gelijk kregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn mensen die de partij zetels hebben bezorgd, dus is er dankzij de democrarie bestaansrecht. Dit staat helemaal los van de zielige kindertjes in Afrika.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind wel dat de PvdD bestaansrecht heeft. Als actiegroep probeer je bestaande partijen te beinvloeden. Lukt dat niet, dan richt je zelf een (one issue) partij op. Geen enkele partij is verplicht een programma te hebben dat het hele maatschappelijke spectrum beslaat.
Wel vraag ik me af waarom ze hun standpunten niet aan de SP of aan GL hebben kunnen slijten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sluit ik me bij aan +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat zelfs die partijen iets beters te doen hadden.
Waarom ik denk dat de partij van de dieren bestaansrecht heeft? Omdat elk levend wezen, mens EN dier bestaansrecht heeft. Zo simpel is het.

En het is niet het één OF het ander, het is het één EN het ander. We laten geen kinderen in Afrika creperen, maar we laten ook geen gewonde musjes op straat creperen. Mooi om te zien hoe elk levend wezen de hulp krijgt die het nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
zo is dat, +1
Er gaat schrikbarend veel mis met het vele geld dat voor de 'creperende kindertjes' wordt uitgetrokken. Hulpgoederen komen zelden daar terecht, waar ze naar toe gestuurd worden, wat met veel moeite wordt opgebouwd, wordt met hetzelfde gemak binnen de kortste keren platgebombardeerd, de met ons geld opgezette bedrijven produceren dingen als anjers in Gaza, waar geen afzetgebied voor is, en er wordt over het algemeen niet moeilijk gedaan over een miljoentje méér voor de ontwikkelingshulp. Ze moeten immers in Europa en de wereld zien, hoe geweldig wij begaan zijn met die arme creperende kindjes....Dat het wapentuig, dat ervoor gezorgd heeft dat de ouders van die arme kindjes uitgemoord zijn, via Nederland verscheept is, wordt daarbij hopelijk niet te scherp waargenomen. Als je tenslotte een paar centen kan verdienen, moet je niet teveel letten op de manier waarop, toch?

Anders in de dierenzorg, wat grotendeels van donaties moet rondkomen, en 1000den vrijwilligers, omdat nergens geld voor is. Waar eventueel wél geld voor is, is een torenflat bouwen, die je vervolgens volpropt met dieren die alleen gefokt en gehouden worden voor de slacht, waarvan het grootste deel van het vlees wordt geëxporteert, omdat wij nederlanders niet zo veel varkensvlees meer blieven.
Dieren worden zonder verzorging dwars door Europa versleept om geslacht te worden, als ze poten breken door dat vervoer kunnen ze met elektrische schokken nog gemotiveerd worden om de laatste meters af te strompelen voor ze uiteindelijk uit hun lijden verlost worden.

Er zijn overal misstanden, iedereen meent dat hij tekort komt.
En dan stookt een kleine partij als een irritante hardnekkige wesp onrust in de gezapigheid van een politieke stroming die de mond vol heeft over "normen en waarden, en zó gaan we niet met elkaar om".

Ik hoop, dat de onrust nog véél groter wordt !!!

(Ik hoef niet meer te zeggen, dat ik vind dat de PvdD het volste bestaansrecht heeft, neem ik aan....)