Zeker niet. Via de link wordt beschreven wat het begrip inhoudt en hoeveel de diverse landen en een aantal centrale banken bezitten. De EU lidstaten hebben zoals je daar kunt zien nog hun eigen goudvoorraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het ECB bezit goudreserves en allerlei vreemde munten om er waarde aan te hechten voor de Euro. Al het goud is dus gelinkt aan het geldhoeveelheid van de euro. Elk nationale bank kan dan geld gaan afnemen van de ECB. Natuurlijk moet er daar ook waarde aan gehecht worden zoals vreemde munten en goud.
Vervolgens ontlenen de nationale banken het geld aan commerciële banken. Zij krijgen dan 15 dagen de tijd.

Toegevoegd na 59 seconden:
Het is teven de Europese Centrale Bank het geld drukt, dan moet er ZEKER goud aanwezig zijn of anders heeft dat papier en munten geen waarde.