Is deze uitspraak van Geert W. discriminerend?

http://www.nu.nl/algemeen/2022497/wilders-wil-miljoenen-moslims-uitzetten.html

Zou hij hiervoor aangepakt moeten worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dit is duidelijk discriminatie hij poogt het te nuanceren door te zeggen dat het niet om alle moslims gaat, maar om een beperkte groep. Maar denk maar eens na. Een christen die aan kruistochten denkt en of crimineel gedrag vertoont. Moet die het land worden uitgezet? Een jood die Palestina niet erkent en criminele acties ondergaat moet die het land uit? Een Atheïst die er over denkt om een secularistische revolutie te plegen of een misdaad begaat moet die het land uit? Nee het zijn moslims. Bovendien is het erg naïef van de heer wilder aangezien lang niet alle moslims immigranten zijn. Veel moslims wonen al generaties lang in Nederland. Die hebben geen ander land om naar te gaan. Moeten die het land uit? Veel volbloed (haat de term maar kan geen betere verzinnen) Europeanen hebben zich bekeerd tot de islam waar zouden die in vredesnaam naar toe moeten gaan? Kortom het is niet alleen discriminerend maar ook nog een kortzichtig en over de uitvoerbaarheid heb ik hier al vaker in betogen aangetoond dat het onmogelijk is.

Toegevoegd op 15-06-2009 18:52:16
O ja en het feit waar Wilders zegt dan 70% van onze gevangenis populatie moslim is, is een leugen. 20% van onze gevangenen zijn moslim. Dit is nog steeds een hoog percentage maar dat valt in het niets met de cijfers van Wilders.

Toegevoegd op 15-06-2009 19:03:01
even toevoeging (ik wind mij over dit soort stompzinnige uitspraken van domme politici erg op). Als Wilders nu zei: Alle criminelen uit Europa moeten weg. Goed dan was zijn uitspraak niet discriminerend. Maar hij heeft het alleen over een doelgroep. Het toonbeeld van discriminatie! Hoe duidelijk wil je het hebben hij verkondigt maatregelen die een bevolkingsgroep achter stelt tegenover de rest van de samenleving. Dit is in strijd niet alleen met de wet maar alles waar de democratie voor staat. Partij voor de vrijheid laat mij niet lachen! Vrijheid betekend dat iedereen in zijn eigen waarden moet kunnen leven en functioneren! Dus ook mensen met overtuigingen die niet streven met die van jezelf.

Toegevoegd op 15-06-2009 19:05:19
Aanpakken zeker dit gaat niet alleen in tegen alles waar ik voor sta. Maar alles waar democratie voor staat. Een land waar iedereen gelijk is en in vrijheid kan leven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dikke +1 voor u, meneer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"20% van onze gevangenen zijn moslim" Zeker nog nooit in een gevangenis geweest? Ik wel, en ik kan je verzekeren dat je getal niet klopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (9)

Daar wordt hij niet voor gepakt...

De man is niet dom, wel van laag allooi, maar daarmee niet dom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is wel dom. Hij zit er volledig naast en verdraait alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
politiek gezien is hij een genie... Daar kan ik niet omheen, maar als persoon is hij walgelijk...
Nee ik denk het niet. Of hij gelijk heeft met wat hij wil en of hij het ooit uitgevoerd krijgt is natuurlijk een heel andere kwestie.

In de kern zegt hij wel iets over een hele groep mensen wat als discriminatie zou kunnen worden opgevat door deze of gene en commotie zal het hier en daar zeker veroorzaken, maar daar is hij volgens mij ook op uit. Strafrechtelijk denk ik persoonlijk dat hij niets fout doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T is niet duidelijk wanneer iemand Moslim is en wanneer niet. Evenzo is 't niet duidelijk wanneer iemand Christen is of niet.
De EU scheidt geloof van regeren.
Er mag dus niet naar 't geloof worden gekeken. Er mag alleen gekeken worden naar wat iemand doet (en of 't gedrag acceptabel wordt geacht naar Europese maatstaaf), niet naar wat iemand denkt. Als iemand dus denkt 'democratie moet niet', dan kan je de persoon daar niet op pakken. Pas als die persoon daar naar handelt op een onwettige manier.

In principe zegt Wilders dat ook, alleen vergeet hij bijv. de overige 30% van de gevangenen (als die verhouding 70/30 echt zou kloppen, maar dat maakt eigenlijk niet uit).
Het gaat dus mis op 't moment dat Wilders alléén de Moslims als aan te pakken groep noemt. Sowieso is die groep niet te definiëren. Moeten ze soms een soort ster dragen? Een 'Moslim-ster'? Nee! Nogmaals: 't gaat er om wat je doet, niet wat je denkt.
Verder heeft uitzetten geen zin: dan krijgen die mensen juist een hekel aan Europa en wordt de motivatie om een aanslag te plegen groter. Juist door zich onder groepen mensen te begeven die anders denken (bijv. door overtuigd Moslims die zich onder een grote groep Christenen begeven), krijgt men meer feeling voor 'andersdenkenden' en ebt de radicalisering weg.

(Al heb je natuurlijk wel altijd uitzonderingen, maar da's zeker niet alleen weggelegd voor Moslims.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, hij noemt toch ook alleen de moslims als aan te pakken groep? Hij en geeft een interview waarin hij zijn gedachten kenbaar maakt. Dit is meer als alleen denken. Ik volg je niet helemaal.... discrimineerd Wilders nou of niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe discrimineert iedereen, ook Wilders. Zodra je nl. over een groep spreekt, wat iedereen wel eens doet, sluit je automatisch een andere groep uit.
In 't parlement / 2e kamer / regering / kabinet wordt ook elke dag gediscrimineerd.
Bij sollicitaties wordt ook gediscrimineerd: geen vakkenvullers van 40 jaar, geen kassiëres van 35, etc. Waarschijnlijk is artikel 1 van de grondwet het artikel die 't vaakst overtreedt wordt. Of hij voor die uitspraken moet worden aangepakt: da's een moeilijke. Ik zou vooral zeggen: 'vecht' terug met woorden, als zijn uitspraken je niet bevallen. Als volksvertegenwoordiger heb je meer verantwoordelijkheid, dus moeten je woorden goed worden afgewogen. De Europese wetten dicteren waarschijnlijk dat hij niet mag worden veroordeeld om deze uitspraken. Wetten kunnen worden aangepast, dus vind ik wel dat ie er op aangeklaagd zou kunnen worden.
Hij maakt onderscheid op basis van religie. Dit is een vorm van discriminatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, hij is discriminerend.
Daar zou hij zeker voor aangepakt moeten worden, want het is de snelste manier om premier te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar heb je het over melissa. Volgens mij ben jij echt een tienermeisje op het ZMLK ergens in een achterbuurt ofniet?
Je mag een mens niet anders behandelen vanwege hun geloof, sexuele geaardheid etc., want dan is het discriminatie. Maar een Imam die zegt dat alle homo's met hun hoofd naar beneden van een flat moeten worden gegooit wordt ook niet vervolgd. Strikt genomen vind ik het een discriminerende opmerking van Wilders, maar hij loopt er mee weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel ook dat die niet veroordeeld is. Wilders wordt nu toch ook vervolgd?
Ja, hij stelt namelijk (o.a.) dat alle moslims die zich schuldig maken aan criminaliteit het land moet worden uitgezet. Hij discrimineert dan wel degelijk in de letterlijke betekenis van het woord. Discrimineren is onderscheid maken. Hij maakt onderscheid tussen moslims en niet-moslims. Hoe zit het met Christenen, Hindoestanen, Boeddhisten of voor mijn part Atheïsten die zich schuldig maken aan criminaliteit? Worden die niet het land uitgezet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag ik wel hopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie ook: http://www.nu.nl/algemeen/2022806/wilders-verkondigt-onzin.html Een stuk uit het artikel: Volgens Van der Laan bestaan die tientallen miljoenen criminele moslims in Europa niet. In de Europese Unie wonen naar schatting zo'n twintig miljoen moslims. "Het overgrote deel doet het gewoon goed, zit op school, heeft een baan, doet mee in de maatschappij waarin ze nu wonen." En als mensen de wet overtreden, moeten ze worden aangepakt en wel allemaal op dezelfde manier, of ze nu katholiek, christen of moslim zijn. "Óf Wilders kan niet rekenen óf het gaat hem niet om het oplossen van echte problemen, maar om de angst voor de islam", vervolgt de minister, die graag in debat wil met Wilders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als Wilders zegt dat alle criminele moslims moeten worden uitgezet, dan zegt hij daarmee niet dat alle criminele Belgen niet moeten worden uitgezet. Hij discrimineert dus niet. Hij geeft alleen aan waar de problemen zitten. Weinig Belgen gezien op Opsporing Verzocht. Overigens vind ik niet dat iemand moet worden uitgezet. We moeten samen de problemen oplossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al wilt hij criminele Belgen ook het land uitzetten, hij discrimineert dan de (criminele) moslims door deze groep apart te benadrukken.
Ik vind het niet discriminerend. Kan het er ook wel gedeeltelijk mee eens zijn. Moslims die zich aanpassen naar onze maatstaven, daar heb ik geen probleem mee. Jammer genoeg zijn het er maar weinig. Een groot gedeelte zorgt hier alleen maar voor rottigheid en dat moet je dan maar lekker in je eigen land doen. Meer dan 80% van de criminaliteit in NL komt van deze mensen. Als je je niet kan aanpassen dan moet je weg gaan en nooit meer terug komen. Daarnaast hebben ze altijd iets tegen onze kapitalistische wereld, niks is goed, maar ze willen wel al onze rijkdommen hebben. Beetje hypocriet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben heel benieuwd naar je bronnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen weet eigenlijk wel dat dit de feiten zijn, alleen wil niet iedereen er vooruit komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is erg gemakkelijk gezegd. Een beetje een loze uitspraak van je vind ik. Ik geloof er namelijk niks van. Lees ook dit artikel maar eens heel goed: http://www.nu.nl/algemeen/2022806/wilders-verkondigt-onzin.html Dan zie je dat er ook "andere feiten" bestaan.
"er mogen geen moslims meer naar europa" is zo discriminerend als maar zijn kan. Dat staat gewoon in artikel 1 van de grondwet dat dat niet mag.

"Criminele moslims moeten worden uitgezet".
Als het gaat om puur het feit van crimineel zijn, dan maak je dus onderscheid tussen een moslim en een autochtoon. De laatste zet je in de gevangenis, de eerste zet je uit.
dat onderscheid maken mag dus niet.

Ik ben WEL voor het bestraffen van criminelen. Waar ze ook maar vandaan komen!

Ik ben ook VOOR de regels en voor het HANDHAVEN daarvan voor binnenkomst en vestiging in Europa. Maar NIET op basis van huidskleur, geslacht, sexuele voorkeur of geloof.

Ik geef toe dat ik ook een beetje discrimineer. Alle brallende geblondeerde mannen uit Limburg die onzin verkopen mogen van mij richting Siberie gedeporteerd worden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
100% mee eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deboender, wij kunnen malkander wederom den hand schudden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deboender??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oja de schrijver van de 1e reactie:) sorry:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil jou ook best de hand schudden, kameraad! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral het laatste gedeelte ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet heel Limburg overdragen aan Belgie. Spelen op zeker heet dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neeeeee IK wil niet discrimineren. Er zijn vast ook goeie Limburgers....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat gebeurd er als een limburger verhuist naar Belgie?....
Dan stijgt het IQ van beide landen. haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol, dat kun je ze niet aandoen zeg:) dan toch maar met een leuk mutsje op naar Siberie:)