Moet de vrijheid van meningsuiting van journalisten worden beperkt?

Ik doe mijn betoog over dit onderwerp maar ik kan niet genoeg voor- en tegenargumenten vinden op internet. Misschien dat jullie antwoorden mij verder kunnen helpen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een mening heeft over het algemeen een beperkte houdbaarheid. Vrijheid wordt door iedereen anders ervaren. Een journalist is over 't algemeen een vertegenwoordiger van tijdelijke meningen. Een enkele onderscheidt zich in positieve zin en kiest onderwerpen met een langere houdbaarheid. Maar net als een glazenwasser perfect werk kan afleveren, onderscheidt een goede journalist zich door een consciëntieuze werkhouding en besef van verantwoordelijkheid. Kortom: vrijheid van meningsuiting is een illusie, het blijft mensenwerk en met een beetje geluk tref je mensen die met waarheidszin en nauwkeurigheid te werk gaan. Die doen vaak niet onder voor rechercheurs. Zolang zij zich maar niet laten paaien door belangen. Vooral eigenbelang is een nare factor.

wat lijken je zelf nu eigenlijk voor- en nadelen? daar vind je volgens mij de beste argumenten: in je eigen hoofd!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100