Is er een stagflatie aan de gang, en merken de politici het niet op?

De crisis zou ook ongemerkt Nederland passeren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De politici weten gewooon niet waar ze het over hebben of vinden het niet nuttig de waarheid te vertellen. Deze opmerking geldt m.b.t. de zwaarte van de crisis. Jouw opmerking over stagflatie is niet helemaal zeker. We weten nu nog niet of de inflatie oploopt. Die gevaarlijk situatie [Krimp + oplopende inflatie] is nu nog geen werkelijkheid.

Ik ken stagflatie niet... Er gebeuren zulke rare dingen dat ik niet verschiet als iemand over een stagflatie heeft... Dus ik denk dat je helemaal gelijk hebt, met die stagflatie want anders kan ik die gekte in de wereld niet verklaren... Politici kunnen mijns inziens alleen achteraf wat verklaren en nooit vooraf... Dus het is nog te vroeg om dat van ze te verwachten...

Die zou ook ongemerkt passeren als de bevolking niet gelijk de hand op de knip hield. Maar dit noemen ze een deflatie wat jij bedoeld...

Ha, die Al; Ik heb ook wel eens last van dreigende stagflatie. Meestal ga ik dan in een stil hoekje zitten wachten tot de dreiging voorbij is. Eigenlijk net zoals veel politici doen dus.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100