Is er een stagflatie aan de gang, en merken de politici het niet op?

De crisis zou ook ongemerkt Nederland passeren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De politici weten gewooon niet waar ze het over hebben of vinden het niet nuttig de waarheid te vertellen. Deze opmerking geldt m.b.t. de zwaarte van de crisis.
Jouw opmerking over stagflatie is niet helemaal zeker. We weten nu nog niet of de inflatie oploopt. Die gevaarlijk situatie [Krimp + oplopende inflatie] is nu nog geen werkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ken stagflatie niet...

Er gebeuren zulke rare dingen dat ik niet verschiet als iemand over een stagflatie heeft...
Dus ik denk dat je helemaal gelijk hebt, met die stagflatie want anders kan ik die gekte in de wereld niet verklaren...

Politici kunnen mijns inziens alleen achteraf wat verklaren en nooit vooraf... Dus het is nog te vroeg om dat van ze te verwachten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zou ook ongemerkt passeren als de bevolking niet gelijk de hand op de knip hield.

Maar dit noemen ze een deflatie wat jij bedoeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bevolking heeft gezien dat de regering al jaren de hand op de knip houdt, linkse hobby's daar gelaten. Iets met voorbeeld en volgen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10 miljard in 3 maanden op spaarrekeningen zetten is fataal voor een economie als die van Nederland. Inflatie op ruim 4% en nog meer bedrijven die failliet gaan. Want het is een domino effect wat dan op treed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist banken maken reclame om vooral te gaan sparen en de regering lijkt het ook niet echt erg te vinden.
Het eerste steentje valt mi bij banken en regering, niet bij de consument.
Ha, die Al;

Ik heb ook wel eens last van dreigende stagflatie. Meestal ga ik dan in een stil hoekje zitten wachten tot de dreiging voorbij is. Eigenlijk net zoals veel politici doen dus.