Waarom is de PVV zo populair?

Weet jij het antwoord?

/2500

nou geert willders natuurlijk

omdat men een ander de schuld geeft van alle problemenen in de wereld maar niet eerst bij hun zelf kijkt of ze wel zo perfect zijn.

Politiek is nogal een ingewikkeld verhaal, dat de meeste mensen boven de pet groeit, zeker internationale politiek. Moet je Griekenland financiele steun geven, en Ierland niet, of juist andersom? Moet je Afghanistan militair steunen, of steun je dan eigenlijk de VS? Bij veel politieke partijen zijn mensen actief die hier de hele dag op studeren en dan tot een conclusie komen waar de gemiddelde Nederlander helemaal niets van snapt (en dat ook niet kan, daar heb je gewoon geen tijd voor). De PVV is begonnen als politieke partij die hier niet aan mee deed, maar gewoon met een paar simpele statements veel aandacht deed krijgen, zonder teveel tijd te spenderen wat voor effect dat in het grote geheel heeft. Maar nu ze groter zijn, en meer verantwoordelijkheid (in ieder geval richting VVD en CDA), zullen ze toch steeds meer een duidelijk standpunt in moeten nemen. De kiezers zullen zich wellicht bedrogen voelen na vier jaar, maar het is de vraag of dat nu aan de PVV ligt, of aan de verwachtingen van de kiezer. Politiek is nu eenmaal niet simpel, en niemand zal het simpel kunnen maken. Je kunt je wel simpel opstellen, maar in een internationaal geheel krijgt je daar niet veel mee voor elkaar. En dat Nederland al niet eens zijn eigen eten kan verbouwen, en voor elektriciteit sinds kort geheel van het buitenland afhankelijk is, geeft al aan dat politiek best heel gevoelig ligt.

Voordat ik ga antwoorden : Nee ik stem geen PVV Maar Wilders heeft een mening en gevoel aangeboord die bij veel mensen leeft. Een gevoel dat in de basis berust op feiten. Vraag alleen is, communiceert hij dat juist. voor mij dus niet. Waar ik mij alleen aan erger is dat heel veel niet PVV stemmers hem gek maken met te roepen dat hij een populist is, veel schreeuwt maar weinig doet ect etc. Even een paar andere feiten. Er is geen politieke partij die zijn verkiezingsprogramma echt uitvoert als ze gekozen worden. Dat heeft de CDA, VVD PVDA etc etc ook nooit gedaan. Dus ga niet verwijten dat de ketel zwart is. Er zijn in Nederland wetten en regels die allochtone Nederlanders bevoordelen ten opzichte van Autochtone Nederlanders. Andersom heet dit Discriminatie. Angst voor aanslagen en terrorisme is niet vreemd. Daar het dagelijks in de wereld gebeurt en bijna allemaal uit naam van de islam. DE Pvv heeft heel veel stemmers maar ook nog eens veel sympathisanten die NIET op hem stemmen, maar hem wel deels gelijk geven. Het is enorm ondemocratisch om deze mensen steeds maar belachelijk te maken door alles waar de PVV voor staat te demoniseren. Ik werk zelf met heel veel nationaliteiten (meer dan 35) en vindt dat erg prettig, En zal alleen daarom nooit PVV stemmen. Deze mensen laten mij de maatschappij zien, Dus alle goede en ook mindere kanten! En daarin zijn ze dus voornamelijk : Mens. Toch begrijp ik Pvv stemmers. Hun angst hun gevoel dat ze hun oude NEderlander zijn kwijt raken. Ik deel die angst niet, maar begrijp hem wel. Daarom accepteer ik ze en demoniseer ik ze niet.

Populistische partij, waar kortetermijndenken en geschreeuw belangrijker is dan maatschappij-analyses en visie. Populisme is makkelijk-denken voor de massa. Er zijn meer mensen die houden van makkelijk-denken dan van moeilijk-denken. Er zijn ook mensen die denken dat scheld-uitspraken doen, betekent dat je er ook verstand van hebt.

Mensen zijn niet te vrede hoe het gaat en willen veranderingen. Men hoopt dat een nieuwe partij die veranderingen wel kan brengen. Ik stem niet. Ik ben tegen het systeem. Niet democratie of andere systemen maar eerder de uitvoering ervan.

Blijkbaar is de meerderheid tegen allochtonen en kiezen ze voor de pvv.

Omdat ze een politiek onderwerp als de multiculturele samenleving aansnijden en daar een duidelijke mening over hebben. Andere politieke partijen vermijden dit onderwerp.

mensen zijn bang gemaakt door de overheid kijk naar 11 september aanslagen die steeds op tv komt dit maakt mensen bang en durfen niet veel meer !!!!!door te piekeren weten ze niet meer wat goed is en wat fout terwijl ze vergeten dat ze in de mooiste land van de wereld leven niemand hoeft van elkaar bang te zijn we leven samen goed,maar er zullen altijd macht hebber zijn met sterke verhalen om mensen bang te maken, nergens voor nodig leef netjes met je buren en met je omgeving je zult merken dat leven veel beter en gezeliger is om samen te leven en hoe ik over PVV denk mensen die uit zijn op macht geld enz enz dus leven is niet zo lang als je denk maak er elke dag iets biezonders van ik ben over een tijdje niet meer bij jullie ik ga naar de volgende leven overstappen ik heb kanker !!!!!!!!!!ik weet zeker jullie komen ook wie weet wanneer maar hou je hooft en ziel schoon zo dat je altijd vrede hebt met je zelf mag god ons alle bij staan maar ons alle !!!!!!!!

Bronnen:
bello

Van alle punten die PVV heeft, springt de inperking van de Islam eruit. Inwoners van Nederland krijgen steeds meer een hekel aan het Multikulti en vinden helaas erkenning in de PVV.

Omdat er ook een partij moet zijn voor domme mensen.

Omdat de PVV gewoon een goede partij is!

Bronnen:
Mezelf

Veel mensen zijn de andere politiek zat en PVV was vrij anders dus kozen de mensen daar voor.

Omdat het een partij is die opkomt voor het Nederlandse volk. Bijvoorbeeld: een kennis van ons is pas gehandicapt (niet geestelijk) geworden, hier moeten natuurlijk bepaalde hulpmiddelen besteld voor worden zoals: rolstoel, traplift. Deze spullen kun je altijd gratis aanvragen bij de gemeente, maar de gemeente doet hier altijd zéér moeilijk over. Een buitenlander die hier komt, die krijgt zeer snel, een huis aangeboden, GRATIS huishoudelijke apparaten. EN BOVENDIEN, de meeste buitenlanders passen zich SLECHT aan, aan onze cultuur. Als er iets over ons geloof (christendom) wordt gezegd, dan maakt dit niks uit, maar oh oh oh als je iets over de Islam zegt, dan wordt er bij jou een kogel door de kop gejaagd. DIT ALLES, tot grote ergernis bij de Nederlandse bevolking. En ook denken VEEL MENSEN, VOL=VOL.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100