moet er een zero tolerance beleid komen op elke soort drugs in nederland?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als dat inclusief alcohol is, Ja.

Nee hoor... eerder vrij laten...

Nee, waarom zou dat moeten. Iedereen moet toch voor zichzelf bepalen of hij/zij drugs gebruikt. Daarnaast is het inmiddels niet meer te handhaven en komt drugshandel en gebruik volledig in het zwarte circuit terecht. Beter, onder voorwaarden, legaliseren en dan goed controleren zodat je het in de hand hebt.

Ik zou het niet doen. Waarom omdat als mensen geen drugs kunnen vinden ze de illegale handel in gaan. Soft drugs zijn minder gevaarlijk dan alcohol. Ze zijn wel verslaven maar sigaretten zijn minstens even verslaven dus het zou hypocriet zijn als soft drugs dan wel verboden worden. Ik de jaren 20 werd er in de verenigde staten de drooglegging ingevoerd. Oftewel er mocht geen alcohol meer worden verkocht. Het gevolg de opkomst van de georganiseerde misdaad. De georganiseerde misdaad van vandaag de dag maakt vooral winst op drugs. Men wil het blijven gebruiken of het nu legaal is of niet. In die optiek zeg ik beter regulieren dan verbieden.

Ha, die 1jeroen; In het algemeen hebben de landen met het meest repressieve drugsbeleid ook de meeste verslavingsproblemen en drugscriminaliteit. Ondanks dat velen graag anders denken heeft ons liberale beleid de overlast flink weten te beperken. Geen zero-tolerance dus als je het mij vraagt.

goeie vraag, slecht voorstel. nee is het antwoord

Zou een oplossing kunnen zijn voor het cellenoverschot, en brengt 'meer blauw op straat' maar, nee. De geschiedenis wijst uit dat de kans nogal groot is dat een dergelijk beleid een averechts effect zal hebben. Mijn voorkeur zou zijn; reguleren. Proberen toezicht te houden op de kwaliteit, invoer en het gebruik van geestverruimende middelen, en wanneer dit tot een verslaving zou leiden, bezie de verslaafde dan als patient. Niet als crimineel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100