Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moeten mensen die onderdeel van de beroepsbevolking zijn maar niet participeren, verplicht te werk gestelligd moeten worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
806

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou zeggen ja, maar ik ben dan ook iets meer rechts dan links. En het is gewoon zo, als je kunt werken, MOET je werken. Want zo laat je anderen betalen voor je eigen leventje. Best zielig van die mensen. Als je niet kunt werken (ziekte zwangerschap of wat dan ook geldt dit natuurlijk niet)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt een staatsprogramma voor werklozen? Dat is communistisch toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enigszins bij het opleidingsniveau, of juist omscholing. Zorg heeft tekort, scholen hebben tekorten. En anders geef je ze gewoon geen uitkering, dan gaan ze wel leren zodra het geld op is

Andere antwoorden (6)

Nee. Die tijd is gelukkig voorbij.
We hebben er wel een mooi Bosplan bij Amsterdam door gekregen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
In een aantal steden(in iedergeval 1) hebben de regel dat je pas een uitkering krijgt als je of naar een opleiding gaat volgen of dat de gemeente zegt dat je ergens maar moet gaan werken. ik heb geen idee wat daar voor de eisen/voorwaarden zijn maar ik vindt het wel een zeer goed concept waar ik van mening ben dat ze het maar in heel nederland moeten toepassen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik heb jaren niet meegedaan aan de hetze die werk heet, maar ik heb nooit m'n handje opgehouden.
Voordiegene die gezond van lijf en leden zijn en een uitkering vragen, mag je gerust verlangen dat ze weer mee gaan draaien in het systeem. Maar als ze geen uitkering verlangen dan mogen ze toch zelf weten hoe ze een invulling aan hun leven willen geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zou niet dom zijn maar aub een job waar ze zelf in geloven zoniet heb je binnen de kortste tijd een totale aversie van werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, maar wel met een opmerking: Het zou juist ook heel positief uit kunnen pakken. Er zijn banen, waar de neus voor wordt opgehaald, die, eenmaal aangeboden, best de moeite waard kunnen zijn. Zoniet: Een baan die je niet ligt, geeft je in de tussentijd ook weer tijd, om zelf een nieuwe baan te vinden. Daarin ben je vrij.
Als ze kunnen werken vind ik het meer dan normaal dat ook zij hun steentje bijdragen aan de maatschappij. Er lopen al genoeg parasieten rond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ehm, bedoel je te werk gesteld? als in een kamp? nee doe maar niet, dat is al eens gebeurd en dat is niet goed bevallen. en wat bedoel je met: beroepsbevolking? dat zijn volgens mij mensen die werken. Mensen die niet werken behoren niet tot de beroepsbevolking. als ze werkzoekende zijn is het nu even moeilijk om werk te vinden. en als ze ziek (geestelijk of lichamelijk) zijn krijgen ze WAO. Lijkt me eerlijk allemaal. dan is alles toch goed geregeld?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beroepsbevolking bestaat uit alle mensen tussen de 15 en 65 jaar, als ik het wel heb. In theorie gaat het in ieder geval om dat deel van de bevolking dat binnen de leeftijdscategorie voor werkenden valt. Het is zeker niet zo dat alleen werkenden bij de beroepsbevolking horen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding