Is wiskunde B bij een E&M profiel op vwo verstandig?

Aangezien je bij E&M het vak economie moet volgen en eventueel ook M&O, krijg je veel te maken met statistieken en kansberekening. Deze zijn niet inbegrepen bij wiskunde B. Kom je op dit gebied niet achter te liggen?
(Ik heb een wiskunde B advies)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Als je denkt dat je het aankunt, zou ik voor wiskunde B kiezen.
Allereerst omdat dit een aanvulling is op je wiskundige vaardigheden, zoals je zelf zegt.
Maar ten tweede houdt het ook je profielkeuze breed. Ik doe nu persoonlijk een studie die in de meeste gevallen wiskunde B nodig had. Dus ik heb geluk gehad dat deze toch nog ergens aangeboden werd voor o.a. wiskunde A'ers. Met wiskunde B kun je alsnog alle opleidingen met wiskunde A doen.
Nogmaals: als je denkt dat je het aankunt, vooral doen.