Kun je van wiskunde a naar b?

Hallo, ik zit nu op havo-5 en ik ben van plan om hierna vwo te doen. Maar voor de opleiding die ik wil doen (informatica) heb ik wiskunde b nodig op vwo niveau nodig en ik heb nu wiskunde a. De vraag is dus of het mogelijk is of ik naar wiskunde b kan overstappen als ik naar vwo ga? Zijn er mensen met ervaring die dit hebben meegemaakt? Is het bijvoorbeeld mogelijk om wiskunde b dan in te halen na mijn examens?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kan je het beste met een decaan bespreken, maar ik zou zeggen dat de stap van havo naar vwo al pittig zat is, en om dan de stap van wiskunde A naar B te maken is een nog grotere. Je zal veel stof dan missen en dan nog voor een hoger niveau ook. Misschien dat je alsnog Wiskunde B naast A kan gaan doen. Of iig de stof doornemen (niet per se voor je examen). Ik denk dat als je met een enthousiast verhaal naar je wiskundeleraar stapt deze je vast wil helpen.

Antwoorden (1)

In principe is het inderdaad mogelijk om van wis A naar B te gaan. (Je zult wel wat in moeten halen aangezien het erg verschillend is) maar als je er wat moeite insteekt moet het goedkomen.