Wat kun je eten / drinken om op korte termijn je je beter te kunnen concentreren / dingen opnemen?

Ik las ooit ergens pure chocolade, maar wat helpt nou nog meer?

Ik weet ook dat hier andere vragen over gesteld zijn, maar dat gaat veelal over lange periode en dat je geen mobiel / computer etc. moet hebben bij het leren.
Kortom, ik heb daar mijn antwoord niet tussen zitten dus.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Banaan en chocolade stimuleren je concentratievermogen. Het helpt echt goed. Wel moet je pure chocolade nemen. Melk kan nog wel, maar absoluut geen witte chocola.
Ik maak soms een bananen smoothie met chocolade als ik een een flinke dosis proefwerken heb.

Tijdens het leren kan je ook kauwgom kauwen. Uit een onderzoek kwam dat de kauwbewegingen die je maakt ervoor zorgen dat de pulsen van je hersenen sneller gaan!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Tijdens het leren kan je ook kauwgom kauwen. Uit een onderzoek kwam dat de kauwbewegingen die je maakt ervoor zorgen dat de pulsen van je hersenen sneller gaan!" Maar misschien zijn die snellere pulsen louter nodig om het kauwen goed te laten verlopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In witte chocolade zit geen theobromine, dat zou dan het verschil moeten maken.

Andere antwoorden (5)

Een kop sterke koffie houdt je wakker en alert hetgeen de concentratie weer bevordert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dextro energy helpt bij mij altijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van lecithine wordt gesteld dat het geheugen en leervermogen verbetert. Elke dag twee theelepeltjes (15 gram) van het poeder of de korreltjes innemen. Of producten eten waar het in zit: sojabonen, tarwekiemen, en eidooier.
Amadea
12 jaar geleden
ik las net over een (basis) school die voor André Kuipers een geurmachine hebben gemaakt, om het geheugen te trainen.
Geur heeft een directe verbinding naar onze hersens. Pepermunt schijnt de concentratie direct te verbeteren.
Anders een red bulletje drinken :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bananen eten helpt voor een betere concentratie alsook voldoende beweging en een goede nachtrust.