Er reiden iedere dag veel auto,s langs onze wegen, is er ook een mogelijkheid om daar energie mee op te wekken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Milieu
1.4K
Z512099
7 jaar geleden
Goeie vraag +
crispy
7 jaar geleden
alle energie die je ermee zou kunnen opwekken, moet komen uit de extra energie die de motor van de auto daarvoor moet leveren.
Per saldo schiet je daar dus niets mee op.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het zou zeker kunnen denk aan het gewicht wat indrukt. Maar op moment dat iets ingedrukt wordt door het gewicht kost het de auto band meer energie . Denk eerder aan de rij wind en zuiging die iets in beweging zet en daarmee led's verlicht .

Het beste antwoord

Ja dat kan. Het probleem is echter of dat wel rendabel en opweegt tegen andere milieuvriendelijke energieleveranciers.

Je moet dan namelijk alle wegen, of een deel, dusdanig ombouwen dat dat veel geld kost en tevens dat de produktie van bijv de technische benodigdheden (bijv. via piezo techniek) ook veel energie kost. Tevens is maar de vraag hóeveel energie dat op levert. Staat dat in verhouding tot de kosten en opbrengsten van bijv. windmolens en zonne-energie?

Verder is het misschien juist een tegeneffect omdat het juist stimuleert om meer te gaan rijden....met niet zulke schone auto's.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien met zonnecellen op het dak meegerkend. Goed antwoord.

Andere antwoorden (1)

Nee, dat kan niet. Auto's verbruiken energie behalve als ze stilstaan en zelfs dat is discutabel.