Onder welke omstandigheden leven lammeren?

Ik bedoel dan lammeren die gebruikt worden voor consumptie. Bij mij op de hoek zit een Koerdische slager en daar haal ik wel eens wat lamsvlees. Ik hoor nooit iets over misstanden in de omstandigheden waarin lammeren leven. Weet iemand van jullie hoe hun leven er uit ziet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Milieu
1.4K

Antwoorden (1)

dat ligt er totaal aan wat voor soort bedrijf het is. een geregistreerd biologisch bedrijf gaat anders met zijn dieren om dan een regulier bedrijf. zelf werk ik op een boerderij waar schapen worden gehouden voor hun melk en deze lammeren hebben een prima leven. als het vrouwtjes zijn tenminste. de mannetjes zijn niet bruikbaar in het melkbedrijf dus die "gaan weg" . lammeren voor de vleesindustrie krijgen veel eten in korte tijd en weinig beweging. ze leven maar kort. ik denk dat we ervan uit kunnen gaan dat hun leven niet echt fijn is. zelf zou ik nooit een lam kunnen vermoorden, dus daarom eet ik het ook niet.