Bestaat het ritme 'drie zestiende'?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
TurfGraver
3 jaar geleden
Ja, die bestaat.
LeonardN
3 jaar geleden
Nee. De maatsoort 3/16 bestaat wel.

Antwoorden (1)

De maatsoort 3/16 bestaat. De zestiende noot is de teleenheid en er zitten drie zestiende noten in een maat.
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Maar de vraag is niet of die maatsoort bestaat. Kun je drie zestienden op een trom slaan? Het is niet deelbaar, dus je komt niet uit...
Computoon
3 jaar geleden
Het ritme is de afwisseling van korte en lange noten binnen de maat.
Vergelijk de 3/4 maat, ook niet deelbaar maar er kan wel de wals op worden gedanst.
TurfGraver
3 jaar geleden
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_musical_works_in_unusual_time_signatures
LeonardN
3 jaar geleden
@Amadea
Wat een vreemde reactie. De vrager bedoelt te vragen:
Bestaat de maatsoort 3/16.
Ja die maatsoort bestaat.
Dat kan je gewoon op een trom slaan.
1,2,3,1,2,3,1,2,3,etc
Technisch is het niet anders dan een driekwarts maat.
"Het is niet deelbaar, dus je komt niet uit..."
Wat bedoel je met "niet deelbaar" en wat komt niet uit?