Lemniscaat is de naam van het symbool voor oneindigheid. Ouroboros is de slangenkoning die zichzelf opeet om oneindig te worden.

Het wiskundige symbool voor oneindigheid is gebaseerd op die slang die z'n eigen staart opeet. Het mythologische dier Ouroboros staat symbool voor een van de oudste tekens uit de alchemie en dat symbool is onder de naam Lemniscaat in de wiskunde bekend geworden.
Amadea