Weet iemand door wie dit schilderij gemaakt is, signtuur: van Hattem of Hatten?

Weet iemand door wie dit schilderij gemaakt is, signtuur: van Hattem of Hatten? Mijn moeder heeft dit schilderij gekregen in 1967 van haar ouders. Wij zijn er nooit achter gekomen wie deze schilder is. Ook weten wij niet welke plaats geschilderd is. Het is olieverf op doek.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.1K
Amadea
3 jaar geleden
Vermoedelijk een amateur. J. van Hattum betreft het in elk geval niet.
SentWierda
3 jaar geleden
De spelling lijkt: Van Hattem.
Dan komt slechts 1 schilder in beeld. A. (Arie) van Hattem; ook wel bekend als A. van Hattem Jzn. (1860-1924). Hi woonde/werkte in Delft (t/m 1886) en Rotterdam (vanaf 1887). Met olieverf schilderde hij landschap en stillevens.
Bron: https://www.artindex.nl/lexicon

Antwoorden (1)

Met grote waarschijnlijkheid: A. van Hattem. Zie de reactie.