Wat is slimmer om te doen, cosplay kopen of zelf maken? (mijn moeder kan kleding maken, vandaar)

Misschien een rare vraag, maar ik vraag me af wat het verstandigst is. Ik heb al wel ervaring met eigen gemaakte cosplay, en dat ging wel goed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen idee wat dit is
dus even opgezocht:
Cosplay (コスプレ, kosupure) is een Japanse subcultuur waarbij men zich verkleedt als een anime-, manga- of computerspelpersonage. Het woord is ontstaan onder Japanse otakujongeren, en is afkomstig van de woorden costume (gekostumeerd) en play (spelen).
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cosplay

Het beste antwoord

Voor een groot deel van de cosplayers is het zelf maken van de cosplay een belangrijk deel van de hobby. Het geeft toch een soort van voldoening om in je eigen gemaakte kleding rond te lopen, zeker wanneer de mensen om je heen hier hun waardering voor laten blijken.

Cosplay kopen is makkelijk, maar vaak wel bijzonder duur. Bovendien is het niet altijd een gegeven dat alle accesoires inbegrepen zijn, en ben je vaak nog duurder uit als je alle benodigdheden bij je outfit wil hebben.

Het ligt dus een beetje aan hoe je er zelf in zit. Als je in staat bent om zelf te maken, dan verwacht ik dat dit, zeker op lange termijn, als je er beter in begint te worden, meer voldoening geeft. Als het er voornamelijk om gaat dat je er goed bijloopt, kan kopen ook een prima oplossing zijn, zeker als je weinig vrije tijd hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als zelf kleding maken een hobby van je moeder is, kan ze natuurlijk al haar creativiteit kwijt in jouw cosplay-creaties. En dan kunnen jullie er ook een gezamenlijke hobby van maken: overleggen met je ma hoe het er uit moet komen te zien, samen de goede spullen bij elkaar zoeken en samen trots zijn op het resultaat.
Dus: zelf maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf maken,dan heb je echt iets unieks!