weet iemand wat voor boeddah dit is?

Toegevoegd na 1 dag:
is

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is het wel een Boeddha?
Amadea
6 jaar geleden
Is die zwarte bril wel origineel, of er later op geverfd?

Antwoorden (1)

In de stad Shwedaung (Myanmar) draagt in de Shwe-myet-hman Pagode ofwel de "Pagode van de gouden bril" een 6 meter hoge boeddha een gouden bril met getinte glazen, uniek in de wereld. Ooit heeft de boeddha deze bril gekregen van iemand die zijn gezichtsvermogen had teruggekregen en zijn dankbaarheid wilde uiten, pogingen van orthodoxe boeddhisten om de bril weg te nemen leidde tot zoveel ongelukken, dat niemand het meer waagt de bril nog te verwijderen. Het verhaal wordt in tekeningen verteld met aanwezige Engelse teksten en rondom de boeddha zijn vele andere mooie beelden te zien.

Mogelijk is jouw beeld op basis van deze boeddha gemaakt, want verder zijn er dus geen boeddha’s met een bril bekend.
Antoni
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bedankt voor je antwoord. misschien is het wel geen boeddha. ik ga verder onderzoeken. gr gaby