Is er leven na de dood volgens orthodoxe gelovigen?

Voor school moet ik een werkstuk maken over oosters-orthodoxe kerk. En ik moest antwoord geven op de levensvraag: Is er leven na de dood? Iemand een idee over hoe oosters-orthodoxe gelovigen daar over denken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daar is op Internet massa's over te vinden
https://www.gotquestions.org/Nederlands/Oosters-orthodoxe-kerk.html
https://www.scholieren.com/werkstuk/29821 De verslagen op Scholieren.com zijn gemaakt door middelbare scholieren en bedoeld als naslagwerk. Gebruik je hoofd en plagieer niet: alle leraren weten dat Scholieren.com bestaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vraag het anders aan Freek de Jonge...

Antwoorden (2)

In de orthodoxe kerk wordt geleerd dat de ziel van de overledene een plek door God krijgt toebedeeld. Dit kan zijn dicht bij Hem of van Hem verwijderd. Dit zou afhankelijk zijn van zijn leven op aarde. Dit geeft aan hoe belangrijk het voor een orthodox gelovige is om de goede werken te doen, anders zou hij na zijn dood afgescheiden zijn van God. Voor de orthodoxe gelovige is het dan ook belangrijk om te blijven bidden voor de overleden persoon. Als het gebed krachtig genoeg is dan kan God er door geraakt worden en zal de ziel alsnog gered worden.
7 jaar geleden
Vraag je een willekeurige orthodoxe gelovige of er leven is na de dood, dan zul je als antwoord krijgen dat hij gelooft in het bestaan van een hemel of een hel waar mensen na hun dood naartoe gaan.
De hemel is dan de beloning van goed gedrag, de hel is voor mensen die in een slecht leven volharden.Het aardse leven is de periode waarin men zich op het hiernamaals moet voorbereiden. Het zijn voorstellingen die ook door de geestelijken en voorgangers in de orthodoxe kerken worden voorgehouden.