Wie is die Franse kunstenaar met die Afrikaanse vrouw waarmee hij zoveel gewerkt heeft?

Ik geloof dat hij ooit een gigantische ceremonie ter gelegenheid van 14 juli heeft georganiseerd, van muziek tot dans, van thema tot kleding.
Ik dacht dat het iets was met Gaudi of Gould...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Leeft deze kunstenaar nog of is hij overleden? In welke jaren leefde hij zo ongeveer?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hij leefde in de jaren eind 1900. Er is een documentaire op canvas geweest van deze man. Hij heeft een grootste ceremonie ter ere van 14 juli georganiseerd. Hij maakte film en foto's en heeft zijn Afrikaanse vrouw destijds ontmoet omdat hij samenwerkte met haar.

Antwoorden (3)

Bedoel je soms Christo:Christo, eigenlijk Christo Vladimirov Javacheff werd op 13 juni 1935 juni in Gabrovo in Bulgarije geboren.
Op 18 november 2009 stierf Jeanne-Claude, de echtgenote en partner in de kunst van Christo aan de gevolgen van een hersenbloeding. Misschien zeggen de namen u niet zoveel maar als ik u vertel dat zij degenen waren die de Pont Neuf in Parijs en het Rijksdaggebouw in Berlijn inpakten, gaat er zeker bij u een lichtje branden.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee. Bedankt :)
Volgens mij bedoel je de kunstschilder Paul Gauguin. Het jonge Tahitiaanse model dat hij vaak portretteerde heet Annah la Javanaise.
Amadea
7 jaar geleden
Bedoel je wellicht Paul Gauguin ? (Of verwar je alleen de naam daarmee ?)
Die schilderde overigens niet zozeer Afrikaanse alswel Polynesische taferelen. Hij had echter een Deense vrouw.

(Gaudi was een Spaanse architect ; hij is nooit getrouwd geweest).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee is een artiest van een wat latere tijdspanne..