Wie kan mij over dit bordje wat meer vertellen?

De foto`s spreken voor zich.

Toegevoegd na 18 uur:
Hoe oud natuurlijk wat er staat en wat het precies voor bordje is?
Japans Chinees?

Picture for question
9 jaar geleden
1.2K
Reddie
9 jaar geleden
Ik.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Mijn oma had 3 van diezelfde bordjes in een houten rekje boven haar keukenkastjes.
bamibal
9 jaar geleden
Het zijn wit-blauwe bordjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Delfts-blauw?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alleen de handtekening is nergens terug te vinden op internet.

Het beste antwoord

Het doet me heel erg denken aan wat ik in het rijksmuseum heb gezien. Daar zag je ook van dit soort bordjes.
In de tijd van de VOC werden de Nederlanders wild van porselein, maar het was alleen een beetje duur. Daarom kwamen er Nederlandse bedrijven die dit ook gingen nabootsen (dat van u lijkt mij Nederlands). De Nederlanders zijn er later bekend om geworden.

Jammer genoeg kan ik met niet alle informatie meer herinneren van de informatie die werd gegeven, als u er meer van wilt weten kan ik u echt aanraden om naar het Rijksmuseum te gaan en een mediatour te kopen en langs te hoogtepunten te gaan (daar komt hij voor bij)