Weet er iemand wat dit voorwerp is ?

Ik denk dat het hout is (exotisch) en het is volledig uitgewerkt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Het onderste ding lijkt sterk op een mondharp. Zit dat in het houten omhulsel?
Amadea
9 jaar geleden
Vergelijk eens met deze afbeelding: http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/myu3ZIn-dUHL7E_lYaQFgLg.jpg waar je ook een mondharpje in een (in dit geval simpel) houten scharnierende box ziet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja het zit in het houten omhulsel. Het ligt er gewoon los in.
Het is in ijzer en +- 4 cm lang.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is inderdaad een mondharpje, heb zelf ook eentje gehad van deze soort. erg mooie houten omhulsel, mooi bewerkt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het een mondharpje is, dan toch geen complete, want de snaar (de veer die je aan moet stoten) ontbreekt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook dit nog : op de zijkant van het "harpje" staat er de letter M of W en aan de andere zijde een teken (sleutel ?)

Het beste antwoord

Het er uit als een mondharp, waarbij je de twee lange staven tussen de tanden plaatst en met het korte stukje in het ronde gedeelte trillingen maakt.
Met bewegingen van je mond kun je dan verschillende geluiden maken.