Kan Scrabble naar iedere taal vertaald worden?

Zijn er talen die niet werken op een Scrabble bord?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is veelal het probleem niet, eerder is het probleem het aantal van bepaalde letters, zoals de *e* in het Nederlands.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, vooral geheimtaal is lastig scrabbelen....
Antoni
9 jaar geleden
Scrabblen met gebarentaal wordt ook lastig...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ligt er aan of je t vertaald via ons nederlands spel, dat gaat niet op voor alle talen, denk aan chinees, arabisch, deze hebben tekens ipv letters

Antwoorden (2)

In alle talen die een gewoon alfabet gebruiken, kun je scrabbelen. Het enige verschil is dat het aantal klinkers/ medeklinkers wat gebruikt wordt, anders is omdat verschillende talen juist meer of minder klinkers gebruiken. Ik denk dat zelfs van de chinese karakters wel een spel te fabriceren is.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik zie nu dat het in 29 talen gemaakt wordt ook in het Hebreeuws, Arabisch, Cyrillisch, Grieks, Chinees, Japans
anneliez
9 jaar geleden
Scrabble is een letterspel dat wordt verkocht in 121 landen in 29 (30) talen:
Afrikaans
Arabisch
Bulgaars
Catalaans
Chinees
Cyrillisch
Deens
Duits
Engels
Fins
Frans
Grieks
Hebreeuws
Hongaars
IJslands
Japans
Kroatisch
Maleis
Noors
Pools
Portugees
Roemeens
Russisch
Sloveens
Slowaaks
Spaans
Tsjechisch
Turks
Welsh
Zweeds

Er is ook een brailleversie verkrijgbaar.