Het is van Louis Andre de Grimaldi met een familie wapen is deze pentekening mogelijk iets waard?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
niko
9 jaar geleden
foto?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Belangrijker dan wie er op staat is wie hem gemaakt heeft. Iedereen kan een pentekening maken van een beroemd persoon natuurlijk, en helaas, bij de prijs van kunst gaat het maar zeer gedeeltelijk om de kwaliteit van het werk.
niko
9 jaar geleden
lijkt op een reproductie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Raad je aan het te presenteren bij een programma als Kunst en Kitsch. Wie weet?

Antwoorden (1)

Louis-André de Grimaldi (1736-1804) was tussen 1767 en 1777 bisschop van Mans. De gravure zal in die tijd te dateren zijn. Het heraldische wapen is een combinatie van het wapen der Grimaldi en een kerkelijk wapen voor een bisschop, maar als prins van Monaco en pair de France, behorend tot de hoogste Franse adel, mocht hij een belangrijker wapen voeren dan een (Franse) bisschop in de achttiende eeuw, in dit geval vooral met meer kwasten aan de hoed. Als de prent in goede staat is en de inkleuring origineel, is het de moeite waard om deze prent te laten taxeren. Op de foto kan ik helaas de naam van de maker, graveur en drukker niet ontcijferen.