Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke klei is geschikt voor papier mache?

Ik ben het hoofd van een handpop aan het creëren. Het hoofd heb ik gemaakt met behulp van een ballon. (nu nog wachten tot het droog is)
Op de papier mache laag wil ik graag details van het gezicht maken van klei. Is er een speciale klei die hiervoor geschikt is en waar is dit te krijgen?

Of zal ik het gezicht zelf ook zoveel mogelijk moeten maken met papier mache propjes?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat zou ik ook doen met papier mache, liefst met pulp. Of met kant en klare papierpulp. Dat werkt ongeveer als klei, maar is ook van papier gemaakt, waardoor het makkelijker aan papier plakt dan klei. Klei is bovendien zwaarder en zal er gemakkelijker afvallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juist: papierpulp is makkelijk te maken, goed te verwerken en als het hard is kan je het mooi glad schuren.
Je kunt hiervoor Dash klei gebruiken, dit is te koop bij de speelgoedwinkel en bij de Action. Natuurlijk is afwerken met papier mache ook een optie, maar dan wordt het gezicht wel iets pokdaliger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
DAS-klei.
Te koop in knutselzaken en speelgoedzaken.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oeps schrijffoutje :)
Ivana
9 jaar geleden
Crea, dat had ik tevoren niet eens gezien, dat foutje.
Maar DAS is hier in huis dagelijkse kost, dus als ik het fout zou schrijven zou dat onvergeeflijk zijn.
Ik denk dat klei geen slim idee is. Zodra de klein hard is geworden zal het er hoogstwaarschijnlijk af vallen. Ik zou gewoon propjes van papier maché gebruiken, wordt vast ook heel mooi!

Toegevoegd na 23 seconden:
Klei*
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding