Weet iemand wat deze kopere trommel voor functie had?

Het ziet er oud uit, en de herkomst is ook niet bekend.

Het bestaat geheel uit koper, de haak-sluiting (geklonken) ook.

Toegevoegd na 1 uur:
De foto’s zijn te zien op http://www.jerrydewit.nl/1.jpg & http://www.jerrydewit.nl/2.jpg (dit wegens diverse keren proberen te uploaden)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
zie geen foto
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ook niet, kan er misschien een plaatje erbij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
^ Sorry, de afbeeldingen kan ik schijnbaar niet uploaden, 3 keer geprobeerd nu. De foto's zijn te zien op www.jerrydewit.nl/1.jpg & www.jerrydewit.nl/2.jpg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt op een bedkruik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat dacht ik eerst ook, maar die hebben bovenaan een vulventiel en geen slotje.
Amadea
9 jaar geleden
Hoe groot is de trommel? Dat is uit de foto's niet goed in te schatten.
Amadea
9 jaar geleden
Het zou een hostieschaal kunnen zijn.

Het beste antwoord

Volgens mij is het een tabaksdoos. In de bron zie je vanaf nr. 2 (Lensvormig en platte ovaalvormig) meer afbeeldingen van gelijkaardige dozen/trommeltjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
met dit antwoord kan ik me het beste vinden..en heeft mn man het goed..misschien eens luisteren naar man lief..hihhi
bedankt voor de antwoorden en suggesties...

Andere antwoorden (1)

Misschien is het een tondeldoos. De voorloper van de aansteker. Er zat een vuurslag in en een stukje gedroogde tondelzam. Zo kon je zelf vuur maken.