Wat is een nota?

Voor het vak literatuur moeten we een nota schrijven over een gedicht. Daarin moet een kleine inleiding worden gegeven, info over de auteur, een analyse van het gedicht en een conlusie. Nu gaat dat wel lukken, maar ik weet niet of het bij een nota gebruikelijk is om al die info achter elkaar te schrijven met inspringen bij verschillende alinea's of dat ik verschillende hoofdstukken mag maken ofzo. Daarom ben ik benieuwd wat een nota precies is zodat ik daaraan verder kan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Antoni
10 jaar geleden
Naar mijn idee kan je het beste aan je docent(e) vragen wat hij of zij precies verwacht (te ontvangen).

Antwoorden (1)

Een nota is een document dat als doel heeft iemand inhoudelijk te informeren. Bondig en zakelijk. Aandacht voor lay-out en versieringen past dus niet.
Daarbij past een achter elkaar door geschreven tekst. Maar als het veel is zeg meer dan een regel of 10- dan is een witregel hier en daar wel nodig ten behoeve van de leesbaarheid.