mogen er zomaar 4 pallets met tegels enkele weken op een woonerf geplaatst worden, zodat de weg die 4,80 mtr breed is dan nog maar 3.80 mtr is?????

met alle gevaar voor iedereen, vooral als het donker is, er was dus niets afgezet o.i.d.

Toegevoegd na 17 minuten:
de pallets stonden a. niet in de lengte maar b. in de breedte op het woonerf, dus niet iets anders.......er is ook en auto achteruit van de naast gelegen parkeerplaats tegen aan gereden wie is er nu aansprakelijk voor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

Als het een weg op eigen terrein is, wat je vraagstelling insinueert, dan mag dat. Ik vermoed echter (en denk ook dat je dit bedoelt) dat de tegels gedeeltelijk op het woonerf staan en gedeeltelijk op de openbare weg en dat mag niet zomaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een woonerf is een openbare weg waarom de Wegenverkeerswet van toepassing is. Het verschil met andere wegen is dat er geen apart trottoirgedeelte en weggedeelte is. Bovendien mag je er maar max. 5 km/u rijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"waarom" moet natuurlijk "waarop" zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier kan ik wel wat mee, en zit inmiddels in het vervolgprogramma,foto's e.d. opsturen naar verzekering kijken wat het brengt.

Andere antwoorden (1)

Nee dat mag niet.
De stenen hadden op de oprit van de eigenaar moeten liggen, anders kan iedereen daar wel van alles ( stenen, aarde cement enz enz) parkeren!!!.
Lees op internet "woonerf" wat dat inhoudt!!!

Maar als het te veel hinder veroorzaakt even de eigenaar aanspreken.
Vraag over dat incident met de beschadiging van de auto, de politie....