Hoe prepareer ik héél exact stapsgewijs mijn drager vooraleer ik begin met acryl of olieverf schilderen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Indien de drager textiel, karton, hout of iets dergelijks is, behandel ik dit eerst met acrylaat (2 tot 3 lagen) daar heeft tot nu toe altijd acrylverf op ‘gepakt’. Maar voor olieverf, heb je allicht andere technieken nodig
10 jaar geleden
Voor acryl is een ondergrond van gesso doorgaans zeer geschikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon met een brede kwast aanbrengen.