Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik een doelgroep onderzoek vinden over de creatieve industrie of kunstenaars?

Op het moment bezig met research, maar ik kom er niet aan uit.
Ik wil vooral te weten komen wat hun socio-demografische zijn.

Toegevoegd na 47 seconden:
"Op het moment bezig met research, maar ik kom er niet aan uit.
Ik wil vooral te weten komen wat hun socio-demografische kenmerken zijn"

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kunstenaars in de breedste zin van het woord.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In 2011 is een uitgebreid rapport verschenen getiteld 'Kunstenaars in breder perspectief' over diverse aspecten van de arbeidsmarktpositie van kunstenaars, mensen werkzaam in andere creatieve beroepen en afgestudeerden aan creatieve hbo- en mbo-opleidingen. Opdrachtgever was het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen. Verder is er het rapport 'Kunstenaars in Nederland' uit 2007. Je zou ook eens bij het Sociaal en Cultureel Planbureau kunnen informeren: http://www.scp.nl/Onderwerpen/J_t_m_O/Kunst
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
Het is ook vooral die socio-kenmerken waar ik echt naar opzoek ben. Ik ben al een tijdje bezig geweest met zoeken, maar echt ver kwam ik niet. Anders maar even informeren bij het Sociaal en Cultureel Planbureau.
Pieter2011
10 jaar geleden
Het zal waarschijnlijk niet makkelijk worden om die gegevens te vinden, want het is best een 'lastige' doelgroep. In elk geval: succes!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding