Hoe vieren we oud&nieuw nu?

ik moet nog 1 ding weten en wel snel antwoorden a.u.b. hoe vieren we oud&nieuw nu? alvast bedankt voor de antwoorden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom moet je overal snel antwoord op hebben? Is het niet de bedoeling dat je zelf huiswerk maakt? Ik werk hier zeker niet aan mee... Sorry...
rebecca
14 jaar geleden
idd dounja. en dit is ook niet iets wat nou echt heel moeilijk is lijkt me
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan al de 4e vraag voor dat werkstuk... Ik vind het niet kunnen. Het lijkt me handiger als je leert om met Google en Wikipedia om te gaan Saaro...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel snel antwoorden? Komt je deadline in zicht? Wij zijn je hondjes niet, doe je huiswerk zelf!

Het beste antwoord

Wij vieren het met het gezin thuis. We eten zelfgebakken oliebollen en appelflappen.

s Avonds zetten we vanaf 20.00u de vuurkorf op de oprit en gaan de buurkinderen er gezellig omheen zitten. De ouders komen er om beurten bijzitten met wat lekkers te drinken en te eten.
Tijdens het 12 uur moment is iedereen in zijn eigen huis en daarna is het knallen!

Om 13.00u wordt de straat door iedereen geveegd want de volgende ochtend heeft niemand meer zin of is er vandoor naar familie.
De oudere kinderen zijn dan verdwenen naar de feesten elders en komen vroeg in de morgen weer thuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps!

Andere antwoorden (8)

Met alcohol, oliebollen, vuurwerk en vrienden / familie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door gezellig samen te zijn met gezin/familie/vrienden, tv kijken, spelletjes doen, veel lekkere dingen op tafel, je misselijk eten aan de olibollen en/of appelflappen, vuurwerk aansteken en/of bekijken en dit volhouden tot minimaal 0.30 uur en dan mag je naar bed of je gaat nog lekker de stad in en je maakt het heeeel vroeg. Dat is wel een gemiddelde oudjaarsavond lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog net zo als 30 jaar geleden. Alleen liepen de kinderen toen met sterretjes en nu met rugzakken vol bommen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kinderen lopen nog steeds met sterretjes. Tenminste die twee die dat durven. Mijn zoon van 12 is enorm bang voor alles wat met vuur en vuurwerk te maken heeft....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kinderen zijn van het vuurwerk af en mijn kleinzoon moet ook niks van sterretjes hebben, maar ja, die is pas twee. Houden zo! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort gezegd heb je gelijk hoor! +1
Vanaf groep 7/8 lopen ze inderdaad met een rugzak vol ellende langs de straten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, en ben je dan echt zo vreselijk ouderwets, als je zegt:
"ik begrijp die ouders niet"?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Toet: helaas zijn veel ouders niet op de hoogte van wat hun kinderen doen of hebben ze al lang daarvoor de opvoeding opgegeven, omdat de kinderen 'niet wilden luisteren'. Ik vind dat ook een trieste zaak, maar het is wel de realiteit.
Jongeren gaan meestal met allen samen naar hun favoriete uitgaansgelegenheid om daar een gat in de nacht te feesten, gezinnen vieren het meestal in huislijke sfeer met familie en vrienden, oliebollen en champagne.

In Belgie gaat het heel anders, daar vieren mensen het veel meer in partycentra met lekker eten en mooie shows, maar ik neem aan dat je het in NL wil weten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met vrienden/familie samenzijn en naar het vuurwerk in de buurt kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu vier ik geen oud& nieuw. Het duurt nog zeker een kleine twee weken (14 februari) voor het chinese nieuwejaar plaatsvind en dat vier ik door een bak Chinees te halen met sambal bij.

Ons eigen oud & nieuw vier ik gewoon gezellig met vrienden en/of familie, een bak oliebollen, een bordspelletje, wat drank en uiteraard om 0.00 uur: Champagne.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vier oud en nieuw met familie en vrienden, er worden dan oliebollen en appelbeignets gegeten. We kijken naar een oudejaars conference. Om 12 uur proosten we met champagne en er wordt vuurwerk afgeknald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vandaag 27 Januari en niemand zal oud & nieuw NU vieren.