Hoe kun je aan een plastic tas zien of dat zal vergaan, verpulveren?

Ik maak tassen en manden van gebruikte plastic tassen. Laatst had ik een fruitschaal en wat mandjes die na een jaar helemaal uit elkaar gingen vallen. Bij de meeste tassen gebeurt dat niet, maar ik wil niet iets verkopen wat na een jaar gaat verpulveren....
Kan ik dat ergens aan zien? Want er zijn veel namen voor kunststoffen,
zoals Polyetheen (PE) of Polypropeen (PP).

Maar welke verpulvert en welke niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Verpakkingen die composteerbaar zijn dragen het Kiemplantlogo. Een van de criteria is dat het product binnen twaalf weken voor 95 procent gedesintegreerd en afgebroken moet zijn onder gecontroleerde composteringsomstandigheden, zoals in een commerciële composteerinstallatie. Het logo komt onder meer voor op verpakkingen van biologische producten.

OK Compost

Een in Nederland minder voorkomend, maar aan het Kiemplantlogo gelijkwaardig, keurmerk voor composteerbare verpakkingen is het Belgische OK Compost logo. Het wordt uitgegeven door AIB Vinçotte en is onder meer te vinden op het tijdschriftfolie van het tijdschrift Genoeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het punt is juist dat er op de meeste plastic tasjes helemaal niet van die logo's staan.
Maar goed. Als die er niet op staan, dan betekent dat dus dat
ik die tasjes gewoon kan gebruiken voor mijn recycling projecten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat lijkt mij ook.