Wie weet meer van deze zilveren penning ?

Ik zou graag willen weten, wanneer en ter gelegenheid
waarvan deze penning is geslagen
En eventueel ook de waarde
de penning heeft een doorsnede van 66 millimeter
en weegt 120 gram

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Zo, wat lijkt Amalia op haar betovergrootmoeder!

Antwoorden (2)

Het is de erepenning voor menslievend hulpbetoon, ingesteld op 19 juni 1822, voor menslievende en edele daden.
In de bron lees je er meer over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als u type 5 en 6 bedoelt , vind ik zowel de voor en achterkant, er niet op lijken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij nader inzien heb je gelijk,want vooral de achterzijde van jouw penning is blanco, terwijl die ander een opschrift heeft. Ik vind wel, dar beide kopjes op elkaar lijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je goed kijkt dan zie bij mijn afbeelding aan de voorkant
van Wilhelmina een kraag van jas of jurk zitten
en bij die andere hangt het haar tot de voorkant
maar in ieder geval bedankt voor de moeite
Geen idee welke munt/penning dit is, maar de waarde zal niet veel zijn omdat er een hangertje van gemaakt is. De munt is daardoor beschadigd en kan niet meer in de originele staat teruggebracht worden.