weet iemand toevallig welke lettertype dit is? of een die erop lijkt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
naamlooss
11 jaar geleden
http://www.tattoodesign.com/tattoo_lettering_designer/tattoo_fonts/medieval_old_english/page_1.php
Type 'One Love' in en zoek de lettertype. Tattoo's zijn authentiek, vaak krijgt een bestaand front extra's versiering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het vermoeden dat je het een mooi lettertype vind voor een tattoo (als dit niet het geval is dan heb ik niks gezegd en raad ik je aan om hier te kijken --> http://www.1001freefonts.com/)
In dat geval kun je gewoon een voorbeeld (of foto in dit geval) meenemen en zeggen dat je dat lettertype of die stijl wilt. Een tatoeëerder is zo geroutineerd en creatief dat hij dit uit het hoofd kan tekenen zonder over te trekken van een voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op internet zijn verschillende lettertypes te vinden die daar op lijken. Zie bijvoorbeeld de url die ik heb toegevoegd. Deze manier van schrijven noemt men kalligrafie. Bronnen:
- http://www.dafont.com/theme.php?cat=601

Antwoorden (3)

Je vraag is nog niet beantwoord, en ik doe alleen maar een poging om je toch een antwoord te geven.

Om te gokken wat voor lettertype dit is zijn er in ieder geval 2 problemen.
- de afbeelding is erg klein.
- ik heb de indruk dat de tekst over een andere tekst heen is gezet, en dat geeft een onduidelijk beeld.

Ik kom niet verder dan dit lettertype, maar geef toe dat er ook veel zaken zijn die niet kloppen.
http://www.myfonts.com/fonts/hubertjocham/flavour/semilight/

Bovendien kun je je afvragen, of dit lettertype wel in te delen is in bestaande fonts. Vergelijk dat met b.v. graffiti. Dat zijn ook meestal teksten, die niet in te delen zijn. De kunstenaar ontwerpt hier zijn eigen lettertype. Misschien zou je wel kunnen stellen, dat hoe lastiger het is om het in bestaande lettertypes in te delen, hoe origineler het is.

Geen sluitend antwoord, maar hopelijk heb je er iets aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind hem het meest op "Edwardian Script ITC" lijken. Dit is een word lettertype. Heb hem zelf op 2007 gevonden, maar ik weet niet of je hem ook op 2003 hebt bijv.

Vaak is het wel zo dat de tatoeëerder de tatoeage zelf ontwerpt en zijn eigen stijl dus hanteert of een bepaalde draai geeft aan een lettertype. Succes met je zoektocht.

Toegevoegd na 3 minuten:
Palace Script MT of Vivaldi zouden ook mogelijkheden kunnen zijn (eveneens gevonden in Word 2007)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk is dit lettertype een creatie van de tattoo-artiest zelf, maar op onderstaande link (zie bronvermelding) kun je veel van dit soort fonts vinden en vergelijken. Succes!