Nee, de nationale feestdag van eritrea wordt alleen in eritrea gevierd, niet in catalonië. in barcelona zijn enkel de volgende feestdagen.
1 januari: Fin de Año (Nieuwjaarsdag)
6 januari: Día de Reyes
1 mei: Fiesta del Trabajo
24 juni: Día de Sant Joan (veel festiviteiten, "Coques de Sant Joan", en vuurwerk)
15 augustus: Asunción
11 september: La Diada Nacional de Catalunya (Dag van de Catalaanse Nationaliteit)
12 oktober: Fiesta de la Hispanidad (Nationale feestdag)
1 november: Todos los Santos
6 december: Día de la Constitución (Dag van de Spaanse Constitutie)
8 december: Día de La Inmaculada
25 december: Día de Navidad (Eerste Kerstdag)
26 december: San Esteban (Tweede Kerstdag)
dus niet op 24 mei het volksfeest van eritrea