Sluitzegel uit oude kist, weet iemand wat dit is

Hallo, van een oma hebben een oude kist gekregen. Hierin zat op een papier een sluitzegel. Weet iemand hier iets meer over

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Sluitzegel van het commissariaat van politie te Delft staat er te lezen, dus dat lijkt me duidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noem je dat een fatsoenlijk antwoord? De vraag is wie daar MEER over weet. -1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt toch niet gevraagd om een fatsoenlijk antwoord?
Ik ging er van uit, dat de vraagsteller de tekst niet kon lezen.
Maar met een beetje fantasie kun je er een complete roman over verzinnen.
Er zullen legio van die zegels zijn gebruikt, ieder met zijn eigen verhaal, dus niemand zal over die zegel in kwestie iets meer kunnen vertellen, zolang er niet meer gegevens over bekend zijn!
Tenslotte wil ik je danken,voor het feit dat je zo eerlijk bent, mede te delen dat je me een min geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt gevraagd om MEER informatie over de zegel. De tekst op de zegel is op de foto al duidelijk te lezen dus op het object zelf al helemaal.
Dus bijvoorbeeld:
In welke tijd werdt de zegel gebruikt?
In welke situaties werdt de zegel gebruikt?
Zijn er geregistreerde gegevens over zegels zoals deze? Geen dank voor het vermelden hoor. Ik ben ervoor om het + & - systeem van GV op die manier te gebruiken waarvoor het bedoeld is. Dus als ik het niet eens ben met een antwoord dan vermeld ik dat ook gewoon. P.S. sorry als mijn vorige reactie een beetje bot overkomt.
Ik weet er zelf niets over, maar ik zou eens informeren bij bijvoorbeeld het Archief van Delft: http://archief-delft.nl/
Ze hebben daar wel een politiearchief, maar dat begint pas in 1948, deze zegel lijkt me ouder. Maar misschien kunnen ze je verder helpen.
Succes!