wanneer "mag" mijn kerststerverlichting aan?

Hij hangt alweer bijna een jaar ongebruikt voor het raam, maar wanneer mag de stekker er weer in, of wat is gebruikelijk?

Toegevoegd na 27 minuten:
Dank iedereen voor de antwoorden, ik zal Sinterklaas met rust laten!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.4K

Het beste antwoord

Als het om een adventsster gaat, zoals die op de foto, gaat deze vier zondagen voor kerst aan. Afgelopen Zondag was de 1ste advent zondag. Dus toen gingen alle adventsterren aan tot en met kerst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Na sinterklaas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij mag het hele jaar aan, maar doe het op 6 december voor het eerst aan, laat sinterklaas met rust
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is dat, breng die kinderen nou niet nóg meer in verwarring.
Sinterklaas/Santa Claus, bischop/opgeblazen kabouter, laat de 2 maar gescheiden.
Als Sinterklaas het land uit is en dat is vaak na "pakjesavond".

Maar als jij je er lekker bij voelt de Kerstverlichting vóór Sinterklaas aan te doen mag dat ook hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het ongeveer een weekje na sinterklaas doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij het mooi vindt maak je hem aan maar ik zou kiezen om er rond 15 december mee te beginnen om hem aan te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal een week na de sinterklaas tot driekoningen. Maar je mag hem ook het hele jaar laten branden als je dat leuk vind.
12 jaar geleden
De kerstverlichting zou ik branden op de eerste zondag tussen 27 november en 3 december,Dan begint de adventtijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen is er vrij in om verlichting te laten branden.
Maar het wordt niet door iedereen op prijs gesteld om dit te doen.
Met name kerstverlichting.
Maar als je kijkt in de winkelstraten dan is de feestverlichting ook al ruim van te voren aan begin november is geen uitzondering.
En dan spreken we ook over sterren etc.