De romeinse theater waren openluchttheaters, de theaters van nu zijn dichte gebouwen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En de romeinse theaters waren alleen van steen geboud, tegenwoordig worden er allerlei materialen gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er werden hele andere stukken opgevoerd dan nu en het theater zag er natuurlijk heel anders uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Romeins theater was meer een tv voor de Romeinen en ze deden het om mensen wat te leren en ze hadden geen microfoon dus met heel veel mensen als publiek waren er wel 40 mensen om te zingen anders hoorde je het niet en nu is het dat je de nieuwste snufjes hebt en ze doen het voor de vermaak van de mensen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En vroeger was de theater gewoon buiten en nu is het binnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Romeinse theaters waren meestal rond. De huidige vierkant of rechthoekig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er mochten alleen maar mannen in spelen, nu mogen er vrouwen en mannen mee doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze waren rond, er speelden alleen mannen en er werden andere stukken opgevoerd.