Werden er veel christenen voor de leeuwen gegooid in de tijd van het Romeinse rijk?

Mijn geschiedenis leraar is erg tegen het christendom en alle andere geloven. Eb vertelt altijd dingen die zoude moeten bewijzen dat een geloof niet waar is, nu zei hij dat er maar 10tale christenen voor de leeuwn zijn gegooid, terwijl ik op de bassis school heb geleerd dat het er juist heel veel waren, wat is nou waar en zijn daar bronnen voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat heeft dat met de bewijsbaarheid van het christendom te maken, dat snap ik nog niet helemaal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat hij een stok zoekt om de christelijke basisschool mee te gaan slaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze opmerking niet, maar ik vraag het me gewoon af. Of het waar is of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet wel dat vroeger veel christenen vervolgd werden op verschillende manieren. Onthoofden, martelingen. In de bijbel werd Daniel in de leeuwenkuil gegooid omdat hij de enige echte God aanbidde en niet de koning. Dus het zou best kunnen dat christenen rond die tijd ook in de leeuwenkuil wordt gegooid. Hoe dan ook, je vraag is best vaag. Wat is "veel"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb op school geleerd dat christenen inderdaad in grote getalen
werden vervolgd en gedood( ook voor de leeuwen gegooid idd)door de Romeinen.
Dat is volgens mij een historisch feit,dus snap ik die leraar niet zo.
Niet alleen christenen maar ook joden werden vervolg door de Romeinen.
De Romeinen hadden hun eigen goden en ze vervolgden iedereen die in iets anders geloofde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt dus les van een fundamentalistische Atheist. Dat is net zo erg als elk ander fundalisme. Vervelend. Mensen die het gelijk claimen en voor de klas staan zijn gevaarlijk.
Vervang zo iemand eens door het omgekeerde, iemand die het geloof in God erin wringt. Slecht dit. Ik zou het melden bij de conrector.

Het beste antwoord

Ik heb het ook geleerd, in rome waren tunnels onder de grond waar de christenen zich verstopten om dat ze vervolgd werden, de romeinen hadden in eerste instantie een ander soort geloof met meerdere goden.

de romeinse gerechtshof de Sanhedrin liet de christenen vervolgen

In het boek Handelingen van de Apostelen[ beschrijft Lucas dat ook sommige volgelingen van Jezus te maken kregen met vervolgingen. Hij vermeldt dat het Sanhedrin de apostelen Petrus en Johannes verbiedt over Jezus te spreken. Ook beschrijft hij de steniging van de diaken Stefanus en dat daarna vervolging ontstaat van de gemeente van volgelingen van Jezus, die in Jeruzalem gevormd was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn veel christenen vermoord in die tijd, ook op andere manieren dan door ze voor de leeuwen te gooien.
Maar even iets over die leraar van je, ik zou dit melden bij je decaan, want volgens mij mag hij niet op deze manier zijn overtuiging uitdragen. De taak van een leraar is je juist alle aspecten en opvattingen te leren en niet te vertellen wat zijn eigen mening is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik het helemaal mee eens dus een +
Je hoort op een redelijk objectieve manier les te krijgen.
Zijn eigen meningen en opvattingen moet hij maar thuis laten.