Een goedkoop sterk doorzichtig materiaal gezocht??

Hallo,

Ik ben van plan salontafels te maken, en daarbij heb ik platen nodig van 100cm x 50cm van een sterk, doorzichtig materiaal.

Ik dacht eerst aan hardglas, maar dit is erg duur als arme student-zijnde. Daarna heb ik 2 platen gekocht (20 euro) van plexiglas.

Maar dat bleek toch erg buigzaam te zijn en niet geschikt als plaat voor een salontafel. Daarom vraag ik mij af of er nog andere materialen zijn die aan deze eisen voldoen:

- Goedkoop
- Sterk
- Doorzichtig
- Niet buigzaam

Suggesties zijn zeer welkom en alvast bedankt,

Johan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Gehard glas HOEFT niet duur te zijn. Ben je al bij een glaszetter geweest? bedrijven zoals glas service voortman kunnen dit op maat vrij voordelig leveren.

Echte andere opties zijn er niet, vrees ik.

Toegevoegd na 9 minuten:
Veiligheidsglas:
4 mm Gehard € 29,- Per m2 inculsief toeslagen exlusief 19 % BTW

http://www.glasacties.nl/veiligheids-glas.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien zou je kunnen werken met massief polycarbonaat.

Eigenschappen:
Hoge slagvastheid, nagenoeg onbreekbaar
Bestand tegen uitzonderlijk hoge en lage temperaturen
UV-beschermd, 1- of 2-zijdig
Zelfdovend
Koud buigbaar
Recyclebaar
Gemakkelijk te vacuümvormen
Licht in gewicht (sg 1,2 kg/m²)
Gemakkelijk te bewerken (zagen, frezen, boren)
10 jaar garantie
Leverbaar in verschillende oppervlaktestructuren
Ook verkrijgbaar in kraswerende uitvoering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@jelle, klopt. Als je het kan vacuümvormen dan is het geen stug materiaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed ook, dat het hem in dat koud buigbaar zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dat erg duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat Annigje door deze suggestie geen min verdient.
+ punt ter compensatie.
Dat 15mm spul lijkt mij niet er buigzaam bij 50 cm breedte, misschien is het wel prijzig maar ook dat weet je pas als je met de leverancier hebt gebeld. Die kan ook vast wel iets over de buigzaamheid vertellen.